Jag lever...

Oj, nu va det ett tag sen jag bloggade sist... Och orsaken måste jag nog säga är att sambon kommit hem, för när han är borta sitter jag vid datorn jämt när barnen lagt sig. Det gör jag inte nu... Nu jobbar jag ;-)
Vi har näligen tagit tag i ännu ett projekt i huset, vilket dom flesta säkert redan vet om pga Facebook,  men det är nämligen så att vi byter golv.
Det började med att vi skulle byta golv i kök och vardagsrum, ta bort tröskeln imellan för att få det att höra ihop mer. När vi ändå skulle göra det kom vi på att det va lika bra att riva den lilla väggen där imellan också så att värmen lättare tar sig till v-rummet. När golv och foam va inköpt och vi hade rivit vägg och börjat lägga golv så kom jag på att det va lika bra att lägga samma golv i sovrummen också...så det va bara att brumma till stan ännu en gång :-) Och denna gång hade nog inte sambon samma leende på läpparna som första gången då han tycker att jag velar så mycket.
Nu så här i efterhand så är han glad att jag tog det beslutet, för det blir bara sååååååå fint!!
När vi nu lix gör om så blir det mest troligt att byta ut vardagsrumsfönsterna till 3glas och altandörren till en helglas...
Ja just ja. Vardagsrumsväggarna fick sig en ny kulör också... Vit såklart!! :-)
 
Det här med att ta beslut är inte min starka sida...jag velar ändå in i det sista och vill gärna att nån annan ska ta beslutet åt mig, så det här med golvval va inte det lättaste.
Det jag va ute efter va ett rätt så mörkt golv som inte varje smula syns på, ett med bra kvalla, helst 3stav och så fick det inte gå mot det röda hållet...hellre grått. Jag hade också bestämt mig för ett golv från Pergo då jag hört att det ska vara bra.
Efter att ha kollat på dom flesta affärerna i stan så hittade jag ett riktigt snyggt Pergogolv, lånade hem en provbit, men här hemma såg golvet nästan svart ut, så det va bara att lämna tillbaka... Fortsatte letandet men det fanns inte ett enda Pergogolv jag riktigt föll för. Tillslut hittade jag ett från Tarkett som kändes rätt direkt. P tyckte först ett annat, men gick ändå med på "mitt". Nu såhär i efterhand är han (som vanligt) glad att han gav med sig då det är precis såhär han ville att golvet skulle bli :-) Så vi är riktigt nöjda. Nu hoppas jag bara på att kvallan är toppen.
 
Oj vilken roman det blev det här. Det va inte riktigt meningen, men det blir väl så då jag inte skrivit på länge :-)
 
Här är golvet vi valt i alla fall...
 
En livebild kommer såklart sen, men än är det bara Mollys rum och vardagsrummen som är klart. Det dyker upp nya problem hela tiden så därför har det tagit sin lilla tid det här...
 
Nä nu tror jag att jag måste vara lite onyttig och ta fram chips och dip och kolla lite nybyggarna. Resten av familjen sover redan :-)
Kram på er.

Kommentarer
Postat av: signe

Riktigt snyggt golv!
Påminner lite om det vi har i sovrummet, men vårat är lite jämnare i färgen.. Men det kommer nog bli nåt liknande i huset också..

2012-11-11 @ 23:17:15
Postat av: Signe Holmgård

Riktigt snyggt golv!
Påminner lite om det vi har i sovrummet, men vårat är lite jämnare i färgen.. Men det kommer nog bli nåt liknande i huset också..

2012-11-11 @ 23:17:37
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Signe Holmgård

Så snyggt att jag var tvungen att säga det två gånger... ;)

2012-11-11 @ 23:17:59
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: mamma

jo det blir jättefint...

2012-11-12 @ 12:13:53
Postat av: Lisa Brännström

Spännande, ser fram emot livebilder.
Ni gjorde ett bra val, jättesnyggt.
Vi har alldeles för mörkt i köket och det är inte praktiskt. Man ser varje litet dammkorn.

2012-11-12 @ 21:33:51
URL: http://malteemmet.blogg.se
Postat av: therese larsson

riktigt snyggt...

2012-11-13 @ 19:13:05
Postat av: Lisa

Nu är det dax för ett nytt inlägg. Kram!

2013-01-06 @ 00:10:36
URL: http://malteemmey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0