Gårdagens bilresa...

Nu kommer min lilla berättelse här.

Vi va ju som sagt på 60-års fest igår och min bror som precis tagit körkortet (4 dar sen) hämtade oss så att jag skulle få ta en cider jag också...
Måste erkänna att jag är lite smårädd att åka med en sån färsking som precis fått lappen så jag kunde inte helt koppla av.
Plötsligt så ser jag hur en fågel kommer mot rutan och jag tar bara händerna för ögonen för att slippa se den bli påkörd. (I vanliga fall hade jag skrikit, men jag ville ju inte skrämma broder så att vi skulle köra av vägen) Petrus undrade vad jag höll på med då han som satt där bak inte såg nåt alls. Han hade lite kul åt det där och tyckte att jag va fjantig.
En minut senare så kom en till fågel som smackade rakt in i bilen med en duns. Nu kunde varken jag eller Petrus hålla oss. Vad är sannolikheten egentligen att köra på 2 fåglar på så kort tid?! Själv så har varken jag eller Petrus kört ihjäl nåt djur.
Jag tyckte riktigt synd om lillebror och visste att jag inte skulle skratta, men kunde verkligen inte hålla mig. Skrattade bara mer och mer :-)
Missförstå mig nu inte, för jag tycker att det egentligen är riktigt riktigt hemskt och jag är världens djurvän som inte ens dödar spindlar...
I alla fall så ringde jag till mina föräldrar för att berätta vad som hänt, vilken otur broder haft... Men hann inte mer än att säga:
- Hej... Vet du vad som..... HELVETTE.... jag ringer sen!!!!
Där kom plötsligt en katt ut på vägen... som livlös låg kvar på vägen efter oss.
Inte kul alls, men jag och P kunde förstås inte hålla oss nu heller. Usch vilka grymma människor vi låter som...
Vi backade bak för att en av oss skulle gå ut till katten... Men innan vi bestämt att P skulle få gå så ställde den sig plötsligt upp och sprang blixtsnabbt ut i skogen. Gick ut för att leta efter den för att se om den va skadad, men hittade den ingenstans.
Knackade på i ett hus som låg där och alla lampor va tända i, men ingen öppnade. Vågade inte riktigt plinga på då klockan va så mycket.
Det är bara att hålla tummarna för att det gick bra för den lilla katten...

Men alltså seriöst. Vad är oddsen att man ska köra på 2 fåglar och 1 katt på en biltur på 20 min??
Och efter att man bara haft körkortet i 4 dar?!?!
Och jag måste bara få säga det att min bror hade inte en chans att väja (stavning?!) så hade det varit jag som kört så hade det hänt samma sak. Är sååå glad att det inte va jag, för jag hade inte vågat sätta mig i bilen på länge efter nåt sånt här...

Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Så hemskt att köra över så många djur.

Har suttit här och tokskrattat. Inte för att djuren blev påkörda utan över situationen. =)



Herregud,ja vad är oddsen =)

2009-06-14 @ 22:51:42
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Signe

HAHA. Det var värt att vara nyfiken ett tag ;D

2009-06-14 @ 23:07:22
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Emma

Men gud, snacka om otur. Jag förstår att ni skrattade, det skulle jag också ha gjort. Så jäkla kul :-) Stackars Emil, kommer han någonsin att våga ge sig ut på vägarna igen?! Haha stackarn

2009-06-15 @ 07:57:18
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: mamma

tycker också synd om honom ,men han verkar ta det med jömnmod.Inser att han inte kunnat göra nåt åt denna situation,,,,,

2009-06-15 @ 08:32:06
Postat av: Lisa

Stackars lillebror. Inte kul start

2009-06-15 @ 20:37:01
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Emmeli

Ja, det är Jimmy du ser också! :)



Jag glömmer alltid bort att ta kort, så oftast är det bara 4-5 stycken. Men denna gång var det nästan 80 bilder ;-)



Tack för komplimangen :)

Jag gör mina lockar med plattång!

Det blir bättre, går snabbt (10-20 min med plattång, drygt en timme med vanligt) och sitter mycket bättre än med locktång.



Vad ska ni göra på midsommar?

Kramar!

2009-06-15 @ 23:13:11
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0