Helgen som varit.

Lördag så åkte vi ut till Skatan och va där hela dagen. Dum som jag är så smörjde jag inte in mig med nån solskyddsfaktor. Jag har ju varit ute 2 dagar tidigare utan att nästan få nån färg alls. Gud vad jag ångrar mig alltså!!
Nu sitter jag här brunröd, men är bränd överallt. Det ser kanske inte så ont ut, för det ser ut som att jag bara fått färg, men gud förbannat så ont det är.

Dagen på Skatan va i alla fall perfekt. Vi va där tillsammans med Emma, Daniel och Knut. Lite senare så kom även Matte och Martina också dit.
Barnen tyckte att det var jättekul med vatten och sand så dom underhöll sigg själva rätt så bra och sprang runt och hade jättekul. Självklart så var det mycket "katt och råtta" också mellan dom 2 små, men man har börjat bli rätt så van nu :-)
Vid 16-tiden så packade vi ihop och begav oss hem. Matte och Martina följde med oss hem.

Till middag så åt vi grillad fläskfilé och potatisgratäng, en grönsallad och så vitlöksbröd. Alltid lika gott.
Till efterrätt så bjöd vi på en blåbärspaj. Mumma....

Emma, Daniel och Knut kom också förbi. Vart kvällen tog vägen vet jag inte riktigt, för helt plötsligt började klockan närma sig 1 och gästerna började bege sig hemåt.


Alicia lånar Knuts delfin...


Kamp om båten




Trots alla fighter som dom har så tycker dom väldigt mycket om varandra...



Idag (söndag) så vaknade Alicia i vanlig ordning kl 8. Det va bara att pallra sig upp direkt och göra en vällingflaska till henne, för jag pallade inte att ligga kvar i sängen då det tog ont på min brända kropp hur jag än låg.

Jag tog mig en tur till stan på loppisen i hopp om att göra nåt fynd... Hittade lite i alla fall. Barnaffären Barnkammaren som fanns här förr hade ett bord i parken, så jag gjorde några fynd hos henne. Annars hittade jag ingenting.

När jag kom hem blev jag sååå trött. La Alicia i vagnen och la mig själv på en filt bredvid henne, fast med kläder på... Trots att jag behöll kläderna på så brände det, så Petrus kom ut med en filt så att jag fick täcka över mig med den. Sen somnade jag... Det va bara så skönt. Tänk att vara ett litet barn och få sova ute varje dag. Det hade varit nåt för mig också :-) Hade sovit som en sten :-)

Idag fick vi middagsbesök också. Den här gången så va det Petrus bror Patrik med familj. Det är inte alltför ofta som vi ses, så barnen hade jättekul tillsammans.


Kusin Leo och Alicia fann varandra direkt...


Här Lovis snart 1,5 år.


Alicia tyckte väldigt mycket om sin lillkusin men det va tyvärr inte ömsesidigt... A försökte hjälpa henne upp om hon ramlade och försökte att ge henne sena leksaker, men icket :-) haha... dom är ju bara för söta :-)

Och så hade vi tänkt att få oss en liten kusinbild, men det va då inte det lättaste. Började med att försöka få ut alla barnen. När vi äntligen fått ut Pontus så behövde Leo springa in och bajsa, och när Leo äntligen va klar så va Pontus borta. Då va det hans tur att vara på toaletten :-)
Sen när vi fått alla till bänken vill ju förstås inte lilla Lovis vara med....

Så här kan det bli då....

Det hela slutar förstås med att Lovis gör en vurpa nerför bänken :-)

Det här är nog ändå den bästa bilden som togs...

Kommentarer
Postat av: Signe

Det är alltid kul med lite bakom kulisserna-bilder :)

Jag tyckte däremot att näst sista bilden var ganska rolig!

2009-06-28 @ 23:47:49
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: mamma

Härligt att få träffa kusinerna

2009-06-29 @ 22:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0