Semester???

Idag har jag ju som sagt varit ledig och om jag får säga vad jag tror så är det att jag kommer att vara det några dagar framöver... Kan man då kalla det semester? :-)
Vet inte om man kan det det då jag ändå får stämpla. Rätt så nice faktiskt :-)

Idag blev det sovmorgon för min del. En välbehövlig sådan.
Sen tog jag och Alicia med oss vagnarna, hon sin dockvagn och jag hennes vagn och så traskade vi in till centrum. Kåge centrum alltså. Otroligt nog så orkade Alicia gå hela vägen vilket jag inte hade trott. På vägen hem så envisades hon med att gå också, men tillslut så satte jag henne i vagnen i alla fall för att vi va tvugna att skynda oss till mormor. Alicia va ju nämligen bjuden på lunch där och vi va redan sena :-)

Tanken va att det egentligen skulle komma bilder nu från våran promenix, men jag klarar tyvärr inte att föra över bilderna från mobilen. Så irriterande!

Medan Alicia va hos mormor så skyndade jag mig hem och fick gjort lite här hemma. Sånna där vardagssysslor som inte alltid hinns med. Så nu har vi fräsch kyl och skåpet under diskbänken. Skönt.
Hann även med att städa lite här hemma, dock inte avsluta, så det hoppas jag på att kunna göra imorgon.

Idag har vi varit hos Zebs föräldrar, en dagiskompis till Alicia som även bor granne med Alicias kompis Knut. Vi ska nämligen fira midsommar tillsammans med fam Bystedt och fam Johanssom i Kattisavan. Det kommer garanterat att bli skoj. Så vi har planerat lite ang mat och så. Det blir en jäkla massa mat som ska inhandlas kan jag lova!!

Idag va Petrus så rolig (inte) och sa att han inte vill följa med till Bergen att jag och Alicia får fara själva istället... Så jag skyndade mig för att ringa SAS och boka resa för oss 2 då dom hade specialerbjudande nu... Satt i kö i sammanlagt 45 min...sen blev Petrus så less på musiken och kärringen som sa "tack för att du väntar, vi tar emot dit samtal så fort vi kan"... Så han ångrade sig och sa att han kan väl följa med då, bara jag la på telefonen :-)
Så nu blir det en resa för alla oss i alla fall :-) Haha...

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha vad bra trick för att få med Petrus till Bergen :-) Det där ska jag testa med Daniel nån gång då han inte vill följa hehe



Visst är det otroligt hur långt dom små benen orkar? Knut gick hem från dagis igår utan problem och utan gnäll, jag trodde aldrig att han skulle orka heller. Men hela vägen till samhället, det var långt det :-)



2009-06-16 @ 08:37:35
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: theresela

det lät ju trevligt att fira midsommar där........när far ni till bergen då???

2009-06-16 @ 11:31:04
Postat av: Emma

TereseL: Jo det blir nog bra. Vet inte riktigt när det bär av mot bergen. Men förmodligen i Augusti nån gång...

2009-06-16 @ 15:20:18
URL: http://emalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0