Tisdag och ledig!!!

Oj så härligt! Länge sen jag va ledig nu känns det som...
Idag fick jag erbjudande om flera jobb, men jag tackade nej till allihopa, för idag hade jag bestämt mig för att vara hemma med lillgumman. Hade jag inte varit hemma idag så hade det blivit 3 veckor heltid på dagis för henne. Kände att ett litet break inte skulle skada.
Egentligen va planerna att vi skulle fara en tur till Nordanå och kika på ankorna, men så blev det inte.

Vi vaknade just efter 8. Steg upp och fixade lite här hemma. Åt frukost och sen blev det bad för Alicia medan jag städade toan och sen tog jag mig en dusch medan hon lekte på sitt rum. Kanske låter oansvarligt att låta henne leka där själv, men jag litar på henne så pass mycket. Sen så finns det heller inte så jättemycket som kan hända...
Efter duschen så gjorde jag mig klar och gav Alicia lunch och så tog vi cykeln och for ut en sväng. Vi for förbi 2 dagis här i Kåge så att dom fick skriva på ett papper för att jag varit där och jobba och sen så for vi förbi morfars jobb, det va Alicias önskan :-)
Sen cyklade vi hem och så fick hon lägga sig och sova en stund.
Medan hon sov så passade jag på att tvätta, hänga upp tvätt och vika ihop tvätt. Städa bort i nästan hela huset och sitta en liten stund vid datorn. Nu tar man dig fram här i alla fall :-)
Egentligen så hade jag tänkt att hinna dammsuga och skura också, men det tyckte tydligen inte lilla damen att jag skulle få, för innan dess hann hon vakna :-)
Medan hon åt mellis så passade jag på att städa ena köksskåpet där vi har plastburkar, så nu är det fint och rent där. Skönt.
Va inne på hennes rum ett tag sen. Hon lekte och jag städade :-) Måste verkligen röjja bort ÄNNU mer av hennes leksaker. Hon har alldeles för mycket och alldeles för lite förvaring, så det är alltid kaos där inne. Måste klura ut nån smart lösning där... Nån som har nåt förslag?
Det blev även en tur in i hobbyrummet. Kan inte säga här vad vi pysslade på med där inne, då min kära mor läser den här bloggen, för det är hon som ska få det i födelsedagspresent imorgon :-)
Sen va det middag.
Petrus kom hem och slängde i sig mat, sen for han och farfar till malå för att hämta hem husvagnen.
Jag och Alicia for då till mormor och morfar (hennes önskan igen) för att jag har massor med kläder där som ska säljas. Tänkte börja sätta ut på tradera. Hann dock inte göra så mycket innan vi skulle hem, men väl hemma så fick jag ut lite saker i alla fall :-)
Ja det va i stort sett hela våran dag. En riktigt bra dag!
Nu måste jag ta och lägga mig så att jag orkar upp imorgon.
Natti!

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Konstigt nog är jag inte alls avskräckt, även fast jag kom ihåg hur jag tänkte "Jag ska bara ha ett barn, för det här gör jag aldrig om"... ;)

Men bebislängtan kommer bara när jag ser en förlossning eller en nyfödd bebis.

Måste ju hur som helst vänta över ett år, eftersom jag har ätit cellgifter. Men jag längtar! :)



Åh, vad kul! Vi har börjat prata lite löst om i början på juli. Tror du att ni är hemma då eller är ni borta med husvagnen? Vi får försöka ta ett datum då så många som möjligt kan komma. Skulle vara skitkul om du var med!! :)

Blir det nå ledighet för dig i sommar?



Kramar!



2009-06-03 @ 06:47:14
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken härlig hemmadag. Skönt att hinna göra bort sånt som man aldrig hinner då man jobbar. Tvätten brukar ofta bli lidande hos oss.



Jag brukar också låta Knut leka själv, det är aldrig några problem. Nu är dom snart så stora att man knappt behöver kolla dem, hjälp!

2009-06-03 @ 10:45:50
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0