Så typiskt en mamma...

Sitter just nu och trycker i mig ett helt polarbröd själv. en sån här halvmåne, ni vet. Det är min frukost, trots att jag varit uppe sen 8... Tänk att man som mamma alltid tar sig själv i sista hand. Nån som känner igen sig? :-) Antar att jag inte är ensam om det.

Idag har Alicia varit på sitt första tandläkarbesök. Det gick väldigt bra. Till en början så var hon lite kritisk, trots att jag förberett henne på vad hon skulle göra. Hon ville helst inte gapa från början, utan ville hellre gå och åka "wuschkanan"...men tillslut så visade hon sina fina tänder. Tandläkaren tyckte också att hon hade fina tänder :-)
Hon fick förstås välja sig en leksak för att hon varit så duktig. Det fanns ringar, sudd, klistermärken, djur mm... Men hon valde en kratta :-) Hon fick ta 2 st då hon valde en sån liten sak :-) Haha...
Några åk i rutchkanan blev det efteråt. Där hittade hon även en jämnålderskompis som va med i samma bvc grupp som oss, så dom hann leka lite innan det va hennes tur att gå in till tandis.

Efter tandläkarbesöket så blev det grillen som jag lovat A om hon skulle vara duktig och gapa. Där köpte vi oss en bägare som vi delade på.

En liten tur förbi affären och sen så cyklade vi hem.
På affären så köpte jag pärlor till lilla damen, för det har visat sig att hon går i mammas fotspår och gillar att pyssla :-)
Här kan ni se hur hon knåpar ihop sitt 2:dra armband någonsin. Hon är riktigt duktig. Bra tålamod har hon också :-)


   

Nä nu ska jag skynda mig att göra lite nytta då lillan sover. Har massor på "att göra listan"

Så hej svejs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0