Dagarna som gått...

Det finns inte mycket tid över till datorn nu som ni kanske märkt. Petrus är och jobbar i Stockholm för tillfället så jag får prova på hur det känns att vara ensamstående.
Molly har det ju jobbigt med magen på kvällarna och Alicia är trotsigare än hon någonsin varit. Hon vet precis hur hon ska göra för att göra mig riktigt arg och hon utnyttjar det till max nu när P är borta.

Har köpt en babygunga till Molly, för hon gillar inte att ligga stilla då hon är vaken.

En sån här blev det och än så länge verkar hon gilla den :-)

Annars har väl inte hänt så mycket. Midsommar firade vi i familjen Lidströms stuga. En midsommarafton jag sent kommer att glömma. Molly skrek mest hela dagen. Hon va vaken i stort hela tiden från 09 till 00. Så en blandning mellan värme, myggbett, magknip och övertrötthet gjorde att dagen inte alls blev så rolig som vi hade hoppats på...
Annars så va helgen väldigt lyckad. En massa fiske blev det också. Tjejerna vann stort!!! Men då fiskade vi mer också :-) Alicia fick också fisk. Dom första hon någonsin fått...men med lite hjälp förstås...

Nu har Molly hunnit bli 5 veckor också. Skrämmande vad fort tiden går... Verkligen skrämmande. Men det blir ju bara roligare och roligare. Nu får man ju ett litet smile av henne varje dag och hon blir ju bara mer och mer "med".
Alicia är fortfarande lika stolt och vill hjälpa till hela tiden och mysa med lillasyster.



Jo, nåt annat nytt med lillan är att hon ser ut som en gammal gubbe. Kolla håret!! Hon har tappat håret där framme :-) Det ser jätteroligt ut!! Alicia gjorde också det, men det trodde jag berodde på skorv som hon hade i samma veva.

Nä nu kan jag inte slösa bort tiden här nå mer.

Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Kan ta och tala om för dig att Theo är precis likadan nu. Trotsigare än trosigast.

Och oftast då lillan ligger och skriker och jag måste tex klä på Theo.

Han sparkar och vägrar ALLT.



Det är inte lätt för dessa storasyskon.

Och inte för oss mammor heller för den delen =)

Jag har nog aldrig känt mig så otillräcklig som jag gör nu.

Lillan ska äta och man sitter flera timmar i soffan med spenen framme. Samtidigt kommer Theo och vill leka med sina racerbilar.



All heder åt alla ensamstående mammor och pappor!



När började Molly få ont i magen?

Kör ni minifom?

2010-07-01 @ 16:07:12
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Det är en stor omställning för storasyskonen. Och jag hade faktiskt inte väntat mig annat än detta.

Theo är väldigt go och hjälpsam med lillasyster.

Så det är ju skönt.



Jo jag vet att det är vanligt med magont.

Theo hade det ganska länge. Började i stort sett direkt vi kom hem från BB.

Emilia hade lite jobbigt första veckan men nu verkar det vara bättre efter att vi köpt minifom + att vi har vagnen inne som hon älskar att ligga i.

En såndär gunga har vi också. Hade den till Theo och han verkade gilla den.



Jo jag hör av mig då vi far till skell.

2010-07-01 @ 19:34:55
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Linn, Felicia, Oliver

ja det är jobbigt att göra allt själv, och inte få avlastning av någon...brukar längta tills anders kommer hem bara för att man då har hjälp haha...och för att ja saknar han också fäörståss=)



hoppas lillan blir bättre i magen snart.



btw, Oliver ser också ut som en gubbe...har likadant med håret, typ flintis längst fram haha, men nu har det faktiskt bärjat växa ut håret (sedn jag tog bort skorven)



kram

2010-07-01 @ 21:27:16
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: mormor

OJ SÅÅÅÅ SÖTA TJEJER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-07-02 @ 06:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0