Hemma igen.

Nu har vi kommit hem efter en härlig semester söderut. Känns som att vi hunnit med riktigt mycket faktiskt och bilresan har gått mycket bättre än förväntat :-)
Tänkte bara skriva kort vad vi gjort, för annars blir det här ett så himla långt inlägg att ni aldrig kommer att orka läsa det :-)
Det började med furuviksparken, Ullared, besökte kompisar från Bergen som va på besök utanför Ullared, Kristianstad och hälsade på kusinerna, kiviks marknad, bad, shopping, besök av kompisar vi lärde känna i Bergen, besök hos kusinerna i Umeå. Haha, blev många "besök" där :-)

Kan ju säga att jag aldrig mer kommer att göra om det, aldrig mer köra själv hela vägen ner till skåne och tillbaka, för min nacke är inte ok efter allt körande.
Har också fått uppleva att det verkligen finns idioter i trafiken. Har varit nära att krocka 3 gånger och ingen av gångerna har det varit mitt fel.
1. Blev omkörd av en idiot som missbedömde helt och körde om samtidigt som vi fick möte...Bilen som vi mötte hade en bil bakom sig som också hade tänkt köra om, så det va bara för mig att slänga mig på bromsen för att idioten skulle hinna ta sig förbi.
2. Blev omkörd av en bil. Det kom samtidigt ut en bil från vänster som enbart kollade åt vänster och sen körde ut...så han såg ju aldrig den mötande bilen som låg i hans körfält, alltså bilen som körde om oss...så det höll på att bli en frontalkrock, va ruskigt nära.
3. Fick möte och en bil körde om den bilen samtidigt som vi möttes, så jag fick svänga åt sidan... Förstår inte riktigt hur folk tänker. Det va riktigt nära det också...
...så vi är rätt så glada att vi kommit hem helskinnade.

Däremot så hände det en olycka igår.
Jag satt i sängen och försökte få Molly att somna i vaggan och Alicia lekte i sängen bakom mig. Hon satt på knä o sängen och öppnade sängbordslådan och lutade för mycket så att sängordet tippade. Sängbordslampan föll i golvet och gick i bitar och Alicia föll på det.
Jag bara skrek då jag hörde smällen, för jag befarade det värsta. Slet upp Alicia och såg då bara en massa blod överallt. Såg bara att det kom blod från ansiktet då Petrus sprang in med henne på toan. Från början så trodde han bara att det blivit ett litet jack i läppen, så han tog bara papper och torkade. Sen märkte han att hon skurit sig rejält i kinden, han sa att det hade gått hål rätt igenom, så då va det handduk som gällde... Som det blödde alltså!!!
Så Petrus och Alicia fick åka ambulans in.
Det va inte kul att gå här hemma och vänta. Tankarna bara snurrade runt och jag fick inget vettigt gjort. Gick bara och smågrinade hela tiden.
Började tänka hemska tankar som att "tänkt om hon skurit sig nån annan stans som vi inte hade märkt och att hon låg och kämpade för sitt liv, eller om det gått tokigt på nåt annat sätt"
När det gått 2 timmar så klarade jag inte mer, ringde till akuten för att höra hur det gick, så den snälla kvinnan i telefonen gick för att höra. Dom höll då på att sy ihop henne, så det va ändå lite lugnande, då visste jag att hon levde i alla fall.
30 min senare ringde Petrus och ville att jag skulle komma och hämta dom.
Fick en liten chock då jag såg min prinsessa med det stora bandaget och den trasiga läppen och kunde inte hålla tillbaka tårarna då heller...stackars liten.
Hon vägrar både dricka och äta, men vi försöker kämpa på att lura i henne ändå... Får ta en liten spruta och spruta in vätska i mungipan på henne...så ett glas saft har vi fått i henne i alla fall. En glass har hon också ätit, så det går åt rätt håll i alla fall.

Hon hade verkligen en skyddsängel kan jag lova, för hade hon bara landat lite högre upp så hade det varit halsen...
Lampan va en sån här från IKEA:

Det va bara ena långsidan + botten som va kvar av lampan, resten gick i bitar, så hon landade alltså på "botten" av den...som stack upp ca 8 cm...



Här har ni min tappra lilla tjej som fick sy 5 stygn på kinden och 1 på läppen.
Det skär verkligen i mammahjärtat att se henne så här.
Känns som en mardröm. Vill vakna upp ur den hemska drömmen nu!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Stackars lillgumman! Men det där kommer garanterat att läka ihop fint. Knut säger att han vill komma och krama om Alicia :-)

2010-07-26 @ 12:14:22
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Malin med William & Celina

Stackars liten

2010-07-26 @ 14:55:29
URL: http://mammatilltvakottar.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Men stackars liten! Tur att det gick bra ändå,även fast det blev några stygn. Jag tänkte ha såna lampor på våra sängbord nu men vi får se hur det blir med det.

2010-07-26 @ 20:27:48
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Lisa

Stackars liten, tänk så snabbt en olycka kan hända. Tur att det gick så pass "bra" som det gjorde och hon inte skadade sig mer.

2010-07-27 @ 06:33:38
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: signe

Men lilla gumman!

Får riktigt ont i magen när jag tänker på hur det ska ha känts för er..

Tur att hon är en stor modig tjej!



Många kramar!

2010-07-27 @ 13:51:15
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Martina

Huvva, tur i oturen att det inte blev värre! Hälsa och krama Alicia från oss! Blir det pdol för eran del i år?

2010-07-27 @ 20:17:07
URL: http://litenlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0