Onsdag

Idag har varit en rätt så bra dag med lilla damen...den tiden jag varit med henne i alla fall vilket inte blivit överdrivet mycket då våra damer varit några timmar med mormor och morfar. Första gången jag är ifrån Molly så länge. Hon fick dock komma hem och få lite mat :-) Så då hann jag ju mysa lite med henne också ;-)
Jag och Petrus har jobbat på här hemma medan barnen varit borta, så nu kommer man sig ju faktiskt in i garaget.
Har gjort i ordning ett stort lass som ska på tippen. Har även 3 sopsäckar med pant som ska bort så fort som möjligt. Vad tomt det kommer att kännas i garaget sen :-)

Har ringt och bokat tid för att ta bort Alicias stygn. Gruvar mig massor, förstår inte riktigt hur det ska gå till. Jag kommer att måsta sitta och våldhålla henne medan hon skriker och kommer också att ha Molly som garanterat också kommer att skrika samtidigt... Pjuh, det kan bli svettigt.
Nån som vill byta med mig. Vill verkligen inte sitta och våldhålla när dom "gör henne illa"
Ska ge henne en bedövande kräm + alvedon innan...men gissar på att det kommer att ta ont ändå. Stackarn.
Annars går det väldigt bra. Hon klagar inte så mycket.
På morgonen kan det vara rätt så stelt när hon pratar, men sen under dagen märker man inte av det alls.
Hoppas att hon klarar sig från nån infektion i såret, men egentligen så tvivlar jag på att hon kommer att göra det nu när det är röten och det ligger där det ligger. Det kommer ju lite mat och så i såret då hon äter, men vi gör vårat bästa för att hålla det rent.

Har tagit lite fina bilder på våra tjejer idag. Känner att det blir färre och färre bilder på den stora damen, men det beror på att hon inte längre tycker att det är lika kul att bli fotad :-)
Den lilla damen har inte så mycket att säga till om än så länge...







Nä nu måste jag fortsätta med dopinbjudningarna :-)
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Linn, Felicia, Oliver

Hoppas att Mollys kolik snart ger med sig...usch vad jobbigt, ni gör det bra! Flisan hade också skrik/gnäll en period på kvällen...det var bara att amma hela tiden, annars skrek hon...galet...typ från 18.00 till då hon skulle sova...men he gick över.



va duktig du är som gör dopinbjudningarna själv, denna gång skrev jag ut allt på datorn...fast trots att vi har dop den 22:a augusti s¨å har inte alla vänner fått sina än, fast alla kommer ändå, men jag är så seeeg på att posta dem.... ;)



när ska ni ha dop då?

kram

2010-07-29 @ 09:30:25
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Linn, Felicia, Oliver

okej...jo förra gången gjorde jag också de för hand, men nu vart jag latare=)



vi kommer ha ca 73gäster (och då äre typ 23 släktingar)...men det kanske blir 3 som faller bort, så kring 70 som kommer... och då är det 15stycken barn som är 2år och uppåt...men som jag har fått ta bort folk...känns trist, men kan ju inte bjuda alla blir ju så satans dyrt då...trots att farmor gör allt fika och tårtorna;) hehe



hur många har ni bjudit då?

2010-07-29 @ 20:25:52
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: mormor

har ju verkligen fått rå om prinsessorna i helgen...så mysigt.Älskar de.....

2010-07-31 @ 22:20:40
Postat av: Emmeli och Mio

Hej Emma!

Hopppas allt är bra med er.



Läste att Molly har kolik. Det hade ju Mio också, så jag VET hur extremt jobbigt det är.

Men två-fyra veckor till, sedan är det som bortblåst. Mios gick över när han var 2½ :)

Något som lugnade lillen var att spola i kranen, bara ett tips :) Kramar!

2010-08-01 @ 14:55:04
Postat av: Lisa

Smörgåstårtan köpte vi på gästis i byske, de gör toppengoda smörgåstårtor. Det var den andra tårtan som jag menade, två bottnar, lite marängliknande av vårgårdaris, ägg och socker med en smörkräm emellan. Vi hade grädde och jordgubbar till. Kanske inte låter så märkvärdigt men den är god nått fruktansvärt. Sen är den så bra för den är glutenfri och om man tar laktosfritt smör så kan ju alla äta den. Jag känner rätt många med allergier så det är bra med recept som funkar för alla.

2010-08-01 @ 23:32:46
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0