Onsdag.

Idag har jag tagit tag i sovrummet. Ut med allt utom sängen å vaggan.
Har tagit bort alla lister, rivit tapet å spacklat....så förhoppningsvis så ska jag börja tapetsera imorgon.
Hoppas att jag en hjälpande hand från P, fast det är väl risk att det blir skiljsmässa då ;-) Inte alltid lika trevligt att tapetsera med sin sambo, men det ska nog gå bra....vi har ju klarat det förr så :-)

Fy så mycket snö det kommit idag, det har ju snöat non-stop. Hoppas att det lugnar ner sig under natten.
När jag skulle hämta Alicia på dagis idag så höll jag inte på att ta mig dit. Inte med vagnen i alla fall. Det blev att ploga sig fram med vagnen. Tur att vi bor nära :-)

Idag fick Molly dricka vatten i en flaska vid middagsbordet. Det gillade hon. Hon ville bara ha mer å mer... TÄnkte att det kanske gått över, att hon nu kanske äter ersättning också, men där hade jag fel.
Så vatten duger med inte ersättning. Gahhh....blir galen snart. ;-)
Mat får man knappt i henne men gröt duger. Några skedar i alla fall, inte ett helt mål. Så Molly är fortfarande helt bunden till mig.
Hade ju varit trevligt om jag å P kunde få en kväll för oss själva nån gång, men den dagen kommer förhoppningsvis snart :-) Bara få gå på bio eller nåt hade varit mysigt.

Annars så är Molly bara hur go som helst. Är glad å nöjd hela tiden (för det mesta) Sitter stadigare å stadigare, så jag tror inte att det är alltför länge kvar innan hon sitter själv, rullar från rygg till mage hela tiden, men från mage till rygg är det svårare. Hon gör det ibland, men det är inte medvetet...
Just nu är det väldigt mycket sång....eller opera rättare sagt, hon sjunger både höga och låga och har en väldig styrka i rösten ;-) Sen har hon även kommit på att man kan låta jättearg. Varje gång hon gör det ljudet så kan varken jag eller P hålla oss... Hon är bara för rolig :-)
Nåt som vi börjat tänka på senaste tiden är att hon aldrig står. Vet att när Alicia va liten så ville hon stå hela tiden, men direkt man lyfter upp Molly så tar hon benen i skräddarställning. haha.
Har testat gåstolen nån enstaka gång, men det blir att bara storasyster vill köra runt henne då, men nu ikväll så fick hon sitta där när storasyster sov å då visade hon sina takanger i den. Hon tar sig ju framåt :-) SÅ nu blir det att använda den mer.
Hoppgungan har vi också testat å den gillar hon, men hon har inte kommit på konsten att hoppa själv, men det kommer väl så småningom.

Ja mina vänner, det va allt från mig för idag :-)
Natti.

Kommentarer
Postat av: Martina

Så roligt att göra om! Jag vill också göra om en hel massa saker hemma.. Vårat nästa projekt blir en vägg uppe och nya golv och tapeter där.. Dyra saker som badrum och kök får vänta ett tag till.. Blir spännande att se om Alina och Molly klickar bättre på fredag än vad dom gjorde sist :) I gamla Wedins ska dom öppna och det är en halvtid+ extra.. Jag ska lägga den i bilen i dag!! :)

2010-11-11 @ 07:22:56
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: T, T & E

Gå in på hikmet.se

Billiga leksaker =) Har beställt julklappar till Theo:

Ett fiskespel

2 hockeypuckar

En bilverkstad med en bil

Lego duplo blixten mcqueen

Ett pussel med byggare bob

En liten keyboard.

Detta blev 550:- och då är frakten inräknad.



Jo vi har tre sovrum här uppe. Tyvärr är Emilias rum väldigt litet,men hon klarar sig nog. Vi har ju ett rum i källaren också om någon av dom vill flytta ner sen.



Bilden på era prinssesor var hur fin som helst.Dom är supersöta!

Vart har ni tagit dom?

2010-11-12 @ 17:39:34
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0