Snabb vändning.

Livet tar helt plötsligt en väldigt snabb vändning.
Från att ha haft Petrus hemma å arbetslös så är nu biljett precis bokad till Norge. Redan på tisdag far han.
Det känns både och.Pengarna behövs men samtidigt känns det väldigt ensamt att vara är hemma utan han, tur att jag har tjejerna i alla fall :-)
Hur länge han blir vet vi ännu inte, men minst 2 veckor.
Tror dock att det blir längre... Men till jul kommer han då i allla fall hem. Säker nån vecka innan också... Som sagt så vet vi ingenting.
Jag tycker ändå mest synd om han, å flickorna... Han som missar alla framsteg som Molly gör å flickorna som inte får vara med sin pappa. Tur att det inte är så lång tid.

Det andra som bekymrar mig är allt som ska hinnas med. Sköta 2 barn medan jag ska hämta in ved, skotta, leta fram advents å julgrejjer, köpa å slå in alla paket till adventskalender, handla julklappar till alla...sen ska förstås allt det dagliga hinnas med + umgås med barnen massor.... Tur att jag har mina föräldrar måste jag säga. Det är verkligen en trygghet.

Det kanske låter väldigt överdrivet när jag skriver det här, att det inte alls är så farligt att vara gräsänka...å det är det kanske inte heller. Men det är då mycket trevligare om man är 2 i alla fall. Få avlösning nån gång :-)

Aja, nu ska jag försöka övertala mig själv om hur bra det kommer att gå, för det kommer det att göra. Tiden kommer säkert att rusa iväg ändå.

Tjing.

Kommentarer
Postat av: Ida

Förstår att det känns lite jobbigt att vara själv med barnen nu när vi börjar närma oss Jul, men oftast har man nog för höga krav på sig själv. Kommer gå jätte bra, det är jag helt säkert på och när man vet att det bara är en kortare tid brukar det kännas lättare.

2010-11-21 @ 21:36:23
URL: http://varatlillahjarta.blogg.se/
Postat av: T, T & E

Skönt att ha föräldrarna så nära.

Det kommer gå jättebra,men jag förstår att det känns tråkigt.

Pengar är ju bra iaf =)

2010-11-21 @ 22:04:38
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: mormor morfar

VI FINNS TILL FÖR ER .HÖR AV DIG NÄR DU VILL:::::::

2010-11-22 @ 06:28:47
Postat av: mormor morfar

VI FINNS TILL FÖR ER _HÖR AV ER BARA

2010-11-22 @ 06:30:14
Postat av: Martina

Jag tycker absolut inte att det är så roligt att vara hemma själv när Matte åker på jobb. Jag håller bara tummarna för att dom inte så få något stort jobb som innebär att dom är borta veckovis.. Som det är nu så är det några dagarn varannan vecka typ.. Men nu medans jag har pluggat så har det inte funkat att vara hemma själv. Då är det tur att man har sina föräldrar. Guld värt! Jag och Alina ska komma och hälsa på er nån dag nu när mitt pluggande är över.. :)

2010-11-22 @ 06:51:15
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: Martina

Jamen då tycker jag att vi styr upp något till veckan! :)

2010-11-23 @ 09:58:48
URL: http://litenlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0