Starta målerifirma...

Nästan så att man kan tro att jag ska göra det med tanke på hur mycket jag samlat på mig för att få en ny färg. Hur tusan ska jag hinna med allt??!!
Jag måste rensa ut garaget så jag har nån plats att måla på.
Där är sängstomme, stringhylla, gungstol, telefonhyllor, skrivbord, burkar och sideboard som ska målas. Sen har jag säkert glömt nåt också. Jag har fullt upp kan man säga. Sen har jag en massa sybeställningar ogjorda också. När tusan ska jag hinna med allt??!!
Snälla nån, är det ingen som har lite tid över. Jag tar gärna emot.
Om mina barn älskade småtroll bara kunde hålla sig friska och somna rimlig tid på kvällen så hade jag ju haft kvällarna åtminstone, men icket.
Nä, nu ska jag sluta gnälla. Det blir nog snart bättre.

Förr va det bara sömnad som snurrade runt i mina tankar. Just nu är det mest inredning... Åh, det är så mycket jag vill köpa och göra om.

Jag har ju en stor bromskloss här hemma när det gäller renoveringar och inköp till huset, men jag tror faktiskt att det behövs. Annars hade jag lagt alldeles för mycket tid och pengar på sånt. Tur att han godkänner sakerna ibland i alla fall :-)
Det jag kanske mest av allt vill nu är att få bort våra plyschsoffor och köpa en stor och fin soffa med divan istället. Snacka om att vårat hem ser ut som ett 80-90-talshem med dessa soffor. Usch och fy :-) Vi har nog haft dom för länge så vi blivit hemmablinda för jag tänker inte ens på att dom står där.

Tror nästan att jag ska gör en tidigkväll ikväll, för imorgon ska Molly inte få sova till 9:30, då är det jag som ska väcka henne, för jag vägrar att ha henne upp till efter 23 en kväll till.

Nu får detta gnällinlägg vara slut.

Tack och hej leverpastej ;-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är fint med målade möbler men svårt och tråkigt (tycker jag) att måla dom och få det helt bra. Jag är allergisk mot penseldrag. Tur man kan lämna in på sprutlackering :-)



Det blir nog skumpa för mig ändå, hinner nog inte till stan innan bolaget stänger. Nån gång måste ju bli den första med skumpafylla haha Jag vet inte vilka som ska dit. Ska bli kul att se. Vi tar med oss Hjalmars föräldrar Björn och Bea :-)

2012-01-07 @ 12:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0