Köp och sälj.

Efter nyår, när alla julsakerna åkte bort så började mitt inredningsil... Jag ville ha förändring här hemma...och förändring har det blivit.
Nu när jag tänker efter så är det faktiskt mycket nytt vi införskaffat oss under dessa månader.
Köksstolar, pinnsoffa, soffa, rumsbord, sideboard, dubbelsäng, barnsäng, skrivbord, barnbord, 2 nya stora mattor, 5 taklampor, 2 golvlampor, 2 stringhyllor, 3 telefonhyllor, linneskåp, en massa kuddar, plädar, service ja listan kan nog göras myyyycket längre.
Rätt så sjukt när man ser hur många saker som står här, men då måste jag ju också få tillägga att det mesta jag köper är begagnat...och när jag köper en sak så byter jag ju bara ut det vi redan har och säljer det vidare, så det ligger ändå inte speciellt mycket pengar i det här som man kan tro.
Och det allra roligaste med att köpa begagnat och gammalt är att alla inte har samma!
Ibland får man ju däremot leta månadsvis efter en sak, men när man då väl hittar det är det en sån lycka :-) Så då är det värt allt letande.
 
Här en bild på hur det såg ut i vårat kök före:
 
Och hur det ser ut nu:
Fanettstolar, soffa från Edsbyverken och sist men inte minst en stooor Bumlinglampa.
Jag får dock INTE till det i fönstret. Måste på blomaffren och inhandla nåt grönt då vi för tillfället inte har en enda levande blomma ;-) Nästa gång jag visat bild på härifrån hoppas jag att det är för att visa nya gardiner, eller kanske tom nytt kök. Men det är bara drömmar och är nog tyvärr flera år bort.
Nytt golv är dock nåt som står väldigt högt upp på min lista.
 
Nä, nu är det dags att krypa isäng, för då fortsätter min rensning här hemma :-)

Kommentarer
Postat av: mamma

jo det blev fint.Tänk att våran gamla soffa blev till användning...den har stått i källarn i förrådet säkert i 35 år...såååå bra å så fin

Svar: Ja, tusen tack för den. Det måste ju vara lite kul för er också att den fick nytt liv istället för att stå under en massa kartonger :-)
emalee.blogg.se

2012-10-19 @ 09:09:10
Postat av: Lisa Brännström

Jättefint. Fråga! Har du målat stolarna eller köpte du de vita? Funderar på att sprutmåla de jag har, tänker att det blir lättare men vet inte riktigt hur jag ska göra!

Svar: Stolarna va redan målade när jag köpte dom :-) Fast dåligt målade, så det blir att ta tag i det där och göra om det en vacker dag. Ja sprutmålning blir ju helt klar bäst...
emalee.blogg.se

2012-10-19 @ 21:24:36
URL: http://malteemmet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0