Fredag.

Den här dagen har verkligen bara "schvischat" iväg. Det började med en härlig sovmorgon och att jag inte fick nåt erbjudande om jobb. Missförstå mig inte, för jag vill ju jobba, men det är förjäkligt skönt att vara ledig en fredag!!! :-)

Efter att Alicia sovit så begav vi oss in till staden. Jag hade lönepapper som skulle lämnas in och Petrus skulle byta skjortan som han fick i present, annars så hade vi inga speciella ärenden.
Vi började med att ge Alicia mellis på Waynes medan vi själva passade på att ta varsin bagle med salami. Efter det började vi ta tag i våra ärenden :-)

Ja just det. Jag har ju glömt att berätta det allra viktigaste. I morse då vi steg upp så satte jag Alicia på pottan och försökte locka henne med olika grejjer, så som att hon skulle få köpa en leksak om hon kissade eller bajsade på pottan, men hon ville inte sitta kvar. Föreslog istället att hon kunde få en klubba om hon kissade eller bajsade. Hon steg fortfarande upp. Satte hon igen och frågade om hon kunde prutta på pottan...då hör jag att det kommer en stråle och hon blir nog lika förvånad som mig :-) Hahaha...hennes ansiktsuttryck går verkligen inte att glömma...hon tog i och kissade ännu mer sen ställde hon sig upp och kollade i pottan. Hon konstaterade rätt så snabbt att det va minsann vatten det där, inte kiss som jag sa att det va :-)
Så nu va det ju bara att hålla det jag lovat. Det där med klubba försökte jag få henne att glömma, men en leksak på stan va hon ju tvungen att få.
Bland alla leksaker hon fick välja så valde hon en 5 cm stor "traktor" försökte få henne att välja nåt "bättre", men det va den hon ville ha, så självklart fick hon den då också.

Köpte även en födelsedagspresent till henne, jag har nämligen stora planer för hennes födelsedag ;-) Den som väntar får se ;-) hihi...

Kommentarer
Postat av: Ida

Vet exakt vad du menar med att ej bli "utkallad", det kan vara jätte skönt att bara vara hemma någon dag och speciellt en Fredag! Vad fint det blev med fondväggen!!! Ha en trevlig helg!

2009-04-03 @ 22:44:34
URL: http://minatrerum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0