Påskhelgen.

I torsdags så hade jag stängning på jobbet. Tog en snabbtur till Solbacken innan jag for hem och åt middag. Sen blev det packning och så bar det av till Malå. Rätt så sent blev det...
Jag och Petrus satt uppe och spelade spel innan vi kröp isäng. Mysigt.



Alicia fick förstås vara Påskkärring...

Fredag så kom min mamma och pappa på besök. Dom hade med sig släpet med skoter och pulka, så vi tog oss en liten skotertur hela familjen. Alicia tycker att det är riktigt spännande med skoter och nöjde sig tillslut inte med att sitta i pulkan utan ville hellre sitta på skotern med "momme Tuje" = morfar Thure
Vi stannade och stekte upp palt och fikade på ett berg. Tyvärr så lyste solen med sin frånvaro, men det gjorde inte så mycket för vi hade trevligt i alla fall...
Jag och Petrus satte oss i kälken för att åka vidare då det small till riktigt högt i den. Vi väntade oss bara att den skulle släppa från skotern och åka nedför berget i en väldans fart, men som tur va så satt vi kvar. Åkte ytterligare en bit bort, tog oss lite påskris och vände sen om. Nu va det min tur att köra. När vi kommit tillbaka till campingen och hade kört över snökanten så hörde jag bara hur Petrus skrek på mig. Då stod pulkan kvar där på andra sidan snökanten :-) Med mamma och Petrus där i. Det va en riktig rolig syn kan jag lova...
Nu i efterhand så börjar vi tänka på hur otroligt tur vi haft ändå. Det kunde ju faktiskt gått riktigt galet det där.
Resten av dagen bestod av grillat, bastu och sällskapsspel... Mycket trevligt.

   

Lördag vaknade Alicia tidigt som vanligt. Alltid då vi är i husvagnen så vaknar hon vid 06:30 inte alltid lika trevligt, men inte så mycket att göra åt.
Tus att mamma och pappa va där, för mamma tog hand om henne så fick vi andra vila ett tag till.
Vi begav oss ut rätt så tidigt ändå då det va soligt och härligt, men då vi kom upp i backen så hade det hunnit mulna till. Så typiskt.
Jag och Petrus fick oss en hel dag i backen tillsammans. Vi åkte alltså snowboard tillsammans så hade mamma och pappa Alicia. Det va riktigt kul!!! Där vid 13-tiden så kikade solen fram igen och det blev riktigt toppenväder.
Man blir rätt så trött av att åka snowboard, så vi tog en liten paus och jag och mamma tog oss en liten shoppingtur mitt i allt :-)
På aftonen blev det bastu igen och så åt vi tacos till middag och så sällskapsspel :-)

 

 









Söndag vaknade vi till strålande sol. Vi packade ihop allt och packade bilen och brummade till Stavaträsk. På vägen dit så såg vi flera svanar. Dom här stackarna på bilden såg ut att ha frysit fast... Så hemskt...
Där i Stava lagade pappa skotern så att vi kunde fara ut en sväng.
Äntligen fick jag pimpla. Som jag längtat!!!
Behöver jag säga att det blev god mat och sällskapsspel på kvällen?! ;-)

      


Och idag måndag så fick vi besök i Stavaträsk. Alicias gudfar och Petrus bästa kompis, Lidde, kom och hälsade på. Efter lite krångel med skotern (igen) så fick vi oss tillslut ut på isen där halva min släkt va. Kul att få träffa alla igen :-)
Alicia va lite blyg från början, men efter en liten stund så blev det bättre...
Nu ikväll så har vi bastat alla 4 och nu börjar det vara dags att krypa i säng för mig, jag ska ju upp imorgon.
Jag slutar nu här med att visa er dagens bilder.

   

Inte kan man tro att dom här 2 damerna är tvillingar!!!! :-)

  


Vi har haft en riktigt underbar Påsk!!! Bästa på länge!

(förlåt för alla stavfel, orkar inte läsa igenom allt nu, måste krypa isäng)


Kommentarer
Postat av: momme bibbit

Tack för denna helg ,Vi tycker också att den var TOPPEN Fint väder god mat kul med sällskapsspel å trevliga människor Ja vad mer kan man begära?????

Vi gör gärna om det

Lycka till på jobbet

2009-04-14 @ 06:24:26
Postat av: momme bibbit

Tack för denna helg ,Vi tycker också att den var TOPPEN Fint väder god mat kul med sällskapsspel å trevliga människor Ja vad mer kan man begära?????

Vi gör gärna om det

Lycka till på jobbet

2009-04-14 @ 06:24:55
Postat av: Tess & Theo

Vilken härlig påsk ni verkar ha haft!



Och så underbart söt Alicia är. Vilka ögon!



Kram

2009-04-14 @ 19:03:42
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Sängen är från Theo´s faster. Det är en gammal säng från slutet av 1800-talet som hon köpte av en kompis.



Tycker det är lite "creapy" med en sån gammal säng. Kanske ligger ett spöke där =)

Men den är otroligt fin. Fick måla om den.

2009-04-14 @ 19:12:23
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilken härlig Påsk ni verkar ha haft! Det är så otroligt skönt att vara ute!!

2009-04-14 @ 23:29:14
URL: http://minatrerum.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

vilken mysig påsk ni verkar ha haft=) å vilka fina bilder. vad söt Alicia var som "påskkärring"..hihi..



kram!

2009-04-15 @ 07:42:16
URL: http://flisis.babyblogg.se
Postat av: thereselasela

ni ser ut å haft en riktigt mysig påsk....själv så var vi ammarnäs i det härliga soliga vädret........vad händer på valborgs då??

2009-04-15 @ 18:16:38
Postat av: Jossan

Oj så mysigt ni ser ut att ha haft det! :)

Vi får ta och styra upp en träff snart btw! Nu är det alldeles för länge sen!

Krams

2009-04-15 @ 18:52:47
URL: http://gamblah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0