Pratkvarn...

Här flödar orden på mer än vanligt och våran donna lär sig nya ord i stort sett varje dag.
Hon pratar nu upp till 4 ordsmeningar... Och det är bara hur kul som helst.

Nu när jag sitter här vid datorn så klättrade hon upp i sängen bakom mig (vi har databordet i sovrummet nu när vi renoverar) och jag busade lite med henne och frågade vad hon gjorde i sängen...
Till svar så får jag "akkaunge"...
Hmmm...säger vi det ofta eller varför hon kan det ordet?! :-)

Och idag när jag stod och lagade middagen så ville hon som vanligt vara med, så hon gick för att hämta en stol att stå på. Stolsdynorna sitter löst och hon råkade ta av den och blev lite rädd och sa "oj oj oj" så jag fixade till det och sa att det inte gjorde någonting... "tokigt" säger hon då :-)



Idag blev det premiär med Alicia skinnjacka. Köpte den för ett år sen, men det har varit alldeles för stor ända tills nu...
Börjar inse nu att det faktiskt inte längre är en bäbis jag har här hemma. Hon blir ju snart 2 år. Hemska tider. Vill inte att tiden ska gå så fort som det faktiskt gör...


Kommentarer
Postat av: mormor

sötpropp

2009-04-19 @ 20:45:31
Postat av: Sara & Agnes

Tiden går alldeles för fort... jag insåg det när jag skulle tömma videokameran och hittade ett klipp från i höstas när Agnes just börjat på dagis. Hon var ju bara en liten bäbis då! Visst är det roligt när de börjar prata och förmedla sig? Agnes säger ajaj om i princip allt... undra vart hon har fått det ifrån?! :o) Ha en bra kväll!

2009-04-19 @ 22:11:49
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Ja, tänk att tiden kan gå så fort!

Jag kan inte själv förstå att han redan är 7 månader, inte heller att Alicia snart blr 2 år!

Kommer ihåg när hon var 6 månader ju.. :)



Fin skinnjacka, Mio har en likadan :)

Om den är från lindex?



Ja, har varit dålig på att uppdatera med bilder men den nya datorn är så knepig när man ska sätta över dom. Dock syns det inte på kort hur tjockt det är, tro mig, har försökt ta många kort på just hans hår :D Tycker det är så gulligt när småpojkar har lite längre hår.. Men det dröjer väl säkert nåt år ändå.



Det är iaf jättekul att läsa vad Alicia säger och gör! Bara så att du vet :)

Haft en bra helg??

Kramar!

2009-04-19 @ 22:21:00
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Malin A

Vilken liten modetjej du har där hemma.

2009-04-20 @ 10:52:53
Postat av: Emma

MalinA: Haha. Ja eller hur :-)



Vad kul att du fortfarande är inne här och läser. Började nästan tro att du gett upp :-) Ska du inte ta och skaffa dig en blogg och lägga ut det du pysslar med? Hade varit kul och se...

Kram

2009-04-20 @ 11:35:10
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Vilken strl är det på jackan?

Är sugen på att köpa en till Theo också.



Ja,jag kände att jag var tvungen städa efter mitt "lilla" spykalas =)

Micke hade aldrig gjort det..=)

2009-04-20 @ 18:30:43
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Ja,alltså jag tog ju upp spyan direkt. Men sen ville jag ju såklart skura så då körde jag överallt då jag lika var på G =)



Första och sista gången jag städar när jag mår så dåligt =)

2009-04-20 @ 20:39:13
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Du och dina fynd :D

Tyckte det var ett smart drag att spara den andra till nästa sommar. Det är ju så gulligt!

Mios skinnjacka kostade 300:- och den kan han ha typ i vår. (=INTE fynd) :)



Ja, jag hoppas att vi ses, så klart.

Om inte annat om du ska ha klädparty (som jag hittills aldrig har kunnat komma på..) någon gång!

Gud vad jag skriver inom parantes idag ;)



Kommer du ihåg hur gammal Alica var när hon började krypa förresten?? Kramar!

2009-04-20 @ 20:59:16
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0