"sju, åtta, tie, tåll"

Det här blir ett "Aliciainlägg" :-)

Hennes språkutveckling går i full fart framåt och ibland blir man bara full i skratt :-)
Som idag. Hon tappade ner sin krita och sa "ooopsy daisy" precis som jag brukar säga...

Härom dagen då vi åkte bil så lyssnade vi på radion och så sjung dom "lugna favoriter" och alicia sjöng med :-) Hmmm kan det vara så att vi lyssnar mycket på den kanalen, varför hon kan sången?!

Just nu står P och lagar middag och då börjar Alicia att ropa "kånnå ät"

Ja, listan här kan göras hur lång som helst, men det här får duga så länge, för nu måste jag gå och äta :-)


Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Jepp det är heltid.



Vi har sökt dagis till Theo från och med den 1 augusti.



Vad mysigt att A pratar på =) Theo såg en hund på reklamen i dag på tv. Då satt han och sa "vovve" nästan hysteriskt =)

2009-04-01 @ 21:39:09
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Sara & Agnes

Jo, absolut får hon vara där 15 h/vecka, vi har ju dagisplats på halvtid för henne... men eftersom vi jobbar skift båda två och går väldigt mycket omlott så har vi har lagt på dagar varje månad för att hon ska få nån typ av regelbundenhet i det hela. Och som det ser ut nu ska hon fortsätta vara där 15 h/veckan när bebisen kommer... men man blir grymt irriterad när de inte har koll på nått, och speciellt när de inte hör av sig om de är osäkra... morr! Vad söt Alicia är när hon sjunger förresten! :o)

2009-04-01 @ 23:12:42
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Emmeli

hahah, vad bra att hon gillade mitt videoklipp :D

Och vad duktig hon är på sjunga!

Eller ja, att hänga med så där.. Jag tror hon ligger ganska långt fram i hennes språkutveckling. Har jag rätt? :)



Men varför prövar du inte t-röd? Ta bara lite försiktigt, jag kan nästan lova att det försvinner då! :) Vad ska ni göra i helgen?

Kram

2009-04-02 @ 06:52:08
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0