Helgen...

Gårdagen blev riktigt lyckad.
Först och främst så blev det ju en massa shopping på dagen, vilket alltid är skoj. Sen så fick vi ju besök på kvällen vilket också (nästan) alltid är skoj. Igår va det väldigt roligt i alla fall. Emma, Daniel och Knut va hitbjudna på middag.
Vi åt fläskfilé och potatisgratäng och det va underbart gott.
Sen blev det spel som vanligt. Lika kul som alltid det också :-) Och självklart vann vi tjejer (som alltid)...


Idag va det tungt att stiga upp. Tycker alltid att det är extra jobbigt på söndagar. Tillslut tog vi oss upp i alla fall och begav oss till Stavaträsk.
Där skulle Petrus byta olja på bilen, men lite nöje tänkte vi också hinna med :-)
Idag hade dom "skoterns dag" i Stavaträsk, så jag kan lova att vi va inte ensamma med att vara ute med skotern. Vi åkte till ett ställe där dom sålde hamburgare och bjöd på fika, så det va riktigt trevligt.
Vi körde även till ett ställe där det va fullt av renar och djurtokig dotter som man har så trivdes hon där väldigt bra :-) Lite läskigt bara att dom kom närmare och närmare, men dom höll sig ändå några meter bort.

Nu i afton så blev vi bjudna på middag hos mina föräldrar. Alltid lika uppskattat :-) Vi har suttit och kollat igenom gamla filmer på oss som barn, filmer som jag aldrig sett förr. Det va riktigt kul, men samtidigt så får jag nästan lite ångest...






Kommentarer
Postat av: Emma

Vad kul med renar :-) Jag tycker också att dom är lite läskiga då dom kommer nära. Så härligt det såg ut i stava, själva var vi bara inne hela dagen.. tragiskt men sant

2009-04-06 @ 10:37:14
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: mamma

kul att ni uppskattar att bli bjudna på mat trots att det ej var såååå gott

Härligt med en skotertur

2009-04-06 @ 17:25:26
URL: http://emalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0