Dagen idag...

Idag har jag jobbat på Alicias dagis igen och nu vet dom om att hon ska bli storasyster.
Vi pratade om semester i sommar, att vi kanske far på en liten Sverigetrip och då sa ena fröken att då behöver vi ju inte ha med oss barnvagn, för då behöver inte Alicia det... Så då erkände jag att vi visst kommer att behöva en då det kommer ett syskon...
Fick då till svar att hon va ju tvungen att få luska lite... Hon hade funderat på att säga grattis och klappa mig på magen men inte vågat :-)
Så nu går inte magen att dölja längre trots att jag hade på mig en stor huvtröja... Kanske lika bra att ge upp?! :-)
Fick även veta att våran lilla skruttunge berättat att "mamma kräks"...Lilla rackarungen... Deras misstankar blev nog inte mindre då :-)
Annars har det varit en riktigt bra dag. Har sluppit vara sträng mot nåt barn och sånt gillar jag. Annars så ska det ju prövas väldigt mycket då man kommer som vikarie. Testas gränser och så...

När jag kom hem så stod min stora och lilla älskling och rullade köttbullar. Då blir man så glad och stolt. Petrus gjorde nog närmare 300 köttbullar. Synd bara att jag inte är nåt stort fan av just köttbullar...

Jag och Alicia tog oss en tur till affären efter middagen. Det va inte skönt kan jag lova. Packade ner henne i sparklådan med en filt över halva ansiktet. Vissa gånger drog hon filten över hela huvudet för att det gjorde så ont i ansiktet då det blåste till... Tur att vi hade medvind ena vägen i alla fall :-)

Nu ska jag surfa lite till innan jag ska sätta mig framför tv:n och se Glee... Riktigt bra tycker jag. Fick även med mig en mörk choklad med apelsinsmak från affären som jag tror få joina mig i soffan :-)

Jobb imorgon igen. Sånt gillar vi!!

Kommentarer
Postat av: therese la

lycka till på ul..det går säkert bra...vi måste ju ses snart..kankse nån dag här efter allt julfirande, vi kankse skulle ta oss en surströmmingskväll????

2009-12-18 @ 11:30:51
Postat av: signe

Haha, det verkar inte lätt att hålla saker hemliga när man har småbarn =)

2009-12-18 @ 15:48:03
URL: http://theoholmgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0