Nej, klipp inte min mage!!!

Vaknade av att Alicia skrek det inatt. Stackars liten vilken hemsk dröm hon måste haft.
Själv har jag då också drömt mardrömmar.
Jag drömde att jag for till sjukhuset för att träffa bm. Va lite sen (som vanligt) så det var stressigt. Sprang på en toa på sjukhuset för att kissa i urinprovet som jag skulle ha med och då kom det en massa blod...
Så missfall igen... :-(

Sen så drömde jag något väldigt lustigt också. Drömde att min bästa vän Johanna fått en liten flicka. Världens sötaste med en massa mörkt hår.
När vi kom till bb för att hälsa på så va hon inte speciellt brydd av flickan och avslöjade att hon inte hade tänkt att amma för att flickan va såld!!! Hon skulle alltså adoptera bort flickan, eller sälja henne som hon själv sa, men än hade hon inte hittat nån intresserad. Snacka om att jag drömmer sjuka drömmar. och dom är så tydliga också. Kommer ihåg så mycket av dom på morgonen vilket jag inte gör i vanliga fall då jag inte är gravid.

Förstår att det finns några som är nyfikna på hur det gick, i alla fall om man kollar min statistik på hur många sidvisningar det varit idag :-)
Och det gick bra måste jag väl säga.
Barnmorskan kände på magen och livmodern va så högt uppe som den ska vara i den här veckan och så gjorde hon ett gravtest som visade 2 starka streck direkt, så nu får jag helt enkelt ta och försöka slappna av och försöka skjuta bort dom där onda tankarna som dyker upp i mitt huvud.
Herregud, vi väntar väl ändå barn och inte missfall. Det är så jag tänker att tänka nu framöver. Kan ändå inte göra nåt åt det ifall det skulle gå galet...

Nu måste jag ta och krypa isäng. Ska upp och jobba imorgon. Kul :-) Men skönt med en ledigdag som denna då jag fått uträtta några ärenden på stan. Lite väl tomt i plånboken efter en sån dag bara ;-)

Natti.


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, det kan vara riktigt jobbigt att drömma en massa, man kan vara helt slut när man vaknar! Vad skönt att allting ser bra ut!!Vilken bm har du?

Kram

2009-12-10 @ 23:00:11
URL: http://idashem.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

men va skönt att det var bra=) som du sa, ni ska ju ha BARN igen, inge andra tankar för förstöra det!!!!



när har du fått UL-tid då`?



kram

2009-12-11 @ 09:47:00
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas drömmarna försvinner då ni varit på UL, visst hade ni fått tid innan jul?



Det är lätt för mig att säga, men försök att inte oroa dig. Hur mycket man än oroar sig så hjälper det inte. Händer någonting så hade du ändå inte kunnat påverka det genom att oroa dig. Men det komme ju såklart att gå jättebra! Hoppas ni får en trevlig helg!

2009-12-11 @ 13:21:50
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: signe

Vad skönt att allt var bra! hoppas du oroar dig mindre nu (lite oroar man sig väl alltid =))

2009-12-12 @ 11:33:12
URL: http://theoholmgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0