Nojjig!

Jag måste ju vara världens nojjigaste. Kan verkligen inte slappna av, utan oroar mig för bebisen i magen hela tiden. Det känns som att nåt är fel...
Kan inte somna på kvällarna och drömmer mardrömmar om att jag får missfall. Längtar såååå mycket tills ul:et så att man förhoppningsvis får höra att allt är bra.
Förstår verkligen inte varför jag bara inte kan njuta av graviditeten istället.

Även om det inte är så lätt så blir det så att jag försöker dölja magen, för jag vill inte berätta om min graviditet. Speciellt nu när jag far runt här i Kåge och jobbar. Dock tror jag inte att jag lyckas så bra, för senast idag så fick jag ett "grattis" av en gammal kompis mamma. Ifrågasatte inte hennes grattis utan sa bara tack... Förstår inte vad annars det kan vara än magen som hon menade?!

Ringde idag till mödra för att be om att få byta till bm som vi hade dom 3 sista veckorna med Alicia, men tyvärr så hade hon slutat. Så typiskt. Jag som inte känner mig så nöjd med våran bm.
Aja, får väl ge henne en till chans och hoppas att det känns bättre nästa gång.
Berättade även till bm i telefonen om min oro. Så imorgon så ska jag dit och så ska hon känna på min mage om det känns normalt.
Tycker att det är så konstigt då jag ligger ner, att jag inte känner nån knöl eller nåt hårt nån stans?! Borde man inte det?? Dessutom så har jag inte känt några sparkar sen i fredags, så jag börjar tro att det bara va gaser jag kände...

Oj vilket svammel det blev från min sida... Har ni orkat läsa så här länge har ni gjort det bra ;-)

Återkommer imorgon efter att jag varit där.

Kommentarer
Postat av: signe

Det är jobbigt när man blir sådär orolig.. hoppas allt går bra imorgon, oftast så oroar man sig ju i onödan.



Hittade inga tags, eller, bara i äkta silver för 300kr/st, vill inte riktigt lägga ut så mycket pengar när jag knappt vet hur man gör =)

2009-12-09 @ 20:51:17
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Jag är också orolig.

Med Theo drömde jag flera gånger om missfall. Denna gång har jag inte drömt en enda gång om missfall.



Jag har varken en knöl eller känner något hårt. Det hade jag inte med Theo heller

Du ska se att allt är bra med bebisen.

2009-12-09 @ 21:03:12
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Martina

Det är säkert ingenting att oroa sig för. Det är nog hjärnan som spelar dig ett spratt.. Det blir ju inte riktigt verkligt förens man ser det lilla livet på UL.. Men det är ju bra att du kollar upp det om du känner oro i alla fall! Jag åkte ju in på akuten en gång i sommar/höst för jag trodde det var nå fel. Men då var det bara jag själv som inbillade mig mest troligt.. Hoppas det går bra i alla fall! Kram kram

2009-12-09 @ 21:22:19
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

Jag är helt säker på att det bor en liten en i din mage. jag kände ju sparkar råtidigt, men sedan "försvann" de och jag kände enbart typ tryck (utbucklingar) från bebisen...men svaret var att moderkakan hade flyttat sig uppåt och då låg som ett lock #för#, och att bebisen flyttat runt så den sparkar inåt för tillfället...=)



det går bra, men bra att din bm kollar upp det så du slipper va orolig!



kram

2009-12-09 @ 22:10:32
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Ida

Det kommer gå bra!! Vilken BM har du? Bra att kolla upp, det ska man alltid göra om man är orolig!

Kram

2009-12-09 @ 23:37:34
URL: http://varatlillahjarta.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

ja det tror jag det beror på, absolut=)



Man ska nog inte jämföra heller, för iaf för mig är det helt olika (iofs så väntar ja ju en pojke nu så hihi)... jag ska lösenordsskydda till helgen om jag hinner, då ska jag lägga ut bilderna=)



Jag blev flyttad från den 8:onde till den 4:e ... så nu är jag i v. 20...wii=)



vilket datum var de nu du hade?



kram

2009-12-10 @ 08:40:25
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Martina

Ja du, dom klämde och kände mest.. Sen så sa hon att allt verklade helt normalt så då blev jag lugn.. Sen gjorde vi ju UL kort därpå och då kändes det tryggt att få se h*n. Samt att allt såg normalt ut! :) Igår började även jag fundera på om det inte är en liten pojke men jag ska gå på min första känsla så jag håller mig till en tjej :)

2009-12-10 @ 10:33:38
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: therese la

det är nog ingen fara..det tar ju ett tag innan man börjar känna bebisen, och beror ju på hur den ligger..sluta oroa dig nu och njut istället...kram

2009-12-10 @ 11:22:23
Postat av: signe

Nej, det är inte någon allvarlig operation, bara resterna av min visdomstand som ska bort..



Jag beställde silverpläterade tags från pagoni.se, fri frakt och jag fick dem idag! Hur bra som helst, så jag ska pyssla lite idag =)

Jag ska nog köpa egna stansar, så du kan få tillbaka dina när du vill =)

2009-12-10 @ 11:23:57
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Jossan och Leia

Allt är nog lugnt ska du se! Alla gravvar är ju olika fråbn person till person och gång till gång. Så du har nog inget att oroa dig för. Men förstår dig. Kände likadant med Leia. Inte ens efter ul:et kunde jag slappna av :P

2009-12-10 @ 13:32:21
URL: http://gamblah.blogg.se/
Postat av: Emma

Du har nog ingen som helst anledning till oro. Men jag kan tänka mig att man blir mer nojig med andra barnet faktiskt. Hoppas BM kan lindra din oro. Synd att du inte fick byta och hoppas att din BM blir lite bättre med tiden!

2009-12-10 @ 14:18:48
URL: http://emsie.bloggse
Postat av: Lisa

jag drömde också svettiga drömmar den första tiden, så jag vet hur jobbigt du har det. Men försök att inte oroa dig så mkt. Man känner ju inte sparkar varje dag i början heller. Mina har börjat kännas ordentligt först nu och det är oftast när jag ligger ned, men jag har moderkakan i framvägg och det gör en stor skillnad.

2009-12-10 @ 16:37:42
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0