Tårta!!!

Tidigare då man frågat vad Alicia önskat sig i julklapp har man fått till svar:
-Ett barnhus (dockhus)
Känner att hon är för liten för det och dessutom så önskar hon sig nog det bara för att hon hört att stortjejerna på dagis sagt att dom önskat sig det, för hon har aldrig sett eller lekt med ett dockhus ens :-)
Nu när man frågar henne så säger hon att hon vill ha en tårta. Har som bara skrattat åt henne och inte tagit henne seriöst, men nu idag har hon pratat mer än någonsin om denna tårta, så jag frågade henne vad hon egentligen menade med tårta. Ville hon ha en riktig tårta att äta upp eller ville hon ha en leksakstårta och då va det ju en leksakstårta hon ville ha.
Måste nog köpa det till henne ändå... Annars blir hon nög besviken :-)

Det blir nog ingen av just dom här, men en liknande. Hoppas hon blir glad :-)
Hon tycker ju om att duka och bjuda på fika och mat på hennes rum...

Nu ligger lillan och sover och Petrus är och hälsar på sin mormor i Arvidsjaur. Är så orolig nu när han är ute i trafiken i denna snörök... Fy om det skulle hända nåt. Vill inte ens tänka på det!!

Har massor att göra idag. Huset ska städas, eller egentligen bara plocka bort, för dammsög och skurade gjorde vi i förrgår...sen så har jag några ärenden på stan. Julmaten ska inhandlas, jag ska göra knäck och sen är det en massa annat småfix som ska hinnas med....
Nä nu kan jag verkligen inte sitta här mer.
God jul på er alla!


Kommentarer
Postat av: Emma

God Jul!

2009-12-23 @ 14:01:25
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Ida

Träleksaker är så fina tycker jag. Dom där är ju fina bara att ha som prynad ;)



Ha en jätte mysig JUL! Kram

2009-12-23 @ 14:57:04
URL: http://varatlillahjarta.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Herregud vad jag blev sugen på tårta nu!

Mums!



God jul på er!

2009-12-23 @ 15:28:28
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0