Tillbaka till civilisationen :-)

Aja, har varit hemma några dagar nu, men har bara inte orkat blogga, det har som varit ganska så fullt upp...
Vi börjar med julafton:

Startade dagen med att åka till Petrus syster. Dit kom även farfar och Barbro och firade julaftonsmorgon med oss. Alicia fick öppna några paket där som innehöll en dammsugare, ett moppsett, en mickrofon på stativ, mössa, puzzel, 2 målarböcker + tuschpennor och sist med inte minst en hello kitty väska med lera och lerverktyg i :-)
Hon va mycket nöjd.
Jag och Petrus hade tydligen också varit snälla och fick oss pengar och en picknickväska med innehåll.

Det blev tyvärr inte så länge vi han träffa farfar då dom va så sena och vi va tvugna att skynda oss hem så att Alicia skulle hinna sova innan vi skulle vidare....men det får vi ta igen en annan gång helt enkelt. Ändå jobbigt att stressa på julafton.

Vi for bara hem och packade och for sen vidare till stavaträsk. Där blev det först Kalle Anka, middag och sen kom 2 tomtar. Alicia va inte alls rädd utan sprang och öppnade dörren då tomtarna kom :-)
Det va så kul att se henne öppna paketen, för hon blev så glad för varje sak hon fick...
Nu ska vi se om jag kommer ihåg innehållet i paketen där :-)

Bob + ett skinn att sitta på, tjocksockar, Nalle Puh pyjamas, pengar, tunika, Lilla Gubben + Herr Nillson, bordstablett (moln), dockstol, trätårta, Hello Kitty mockasiner, Skinntofflor (typ Bobux), Klänning + väst, kritor, Hello Kitty målarbok, Nalle Puh shampoo, bolero, leklera, dvd, 2 vhs-filmer, nagellack, mick på stativ, bil + hästvagn och 2 hästar, stort mjukisdjur...
Har garanterat glömt bort nåt också...

Jag och petrus hade också varit snälla och tomten kom med en ny dammsugare till oss... Det behövs verkligen då vi haft så otur med våra senaste dammsugare. Tyvärr hade vi otur med denna också. Startknappen fastnade efter provanvändningen så jag fick fara och återställa den idag. Blev en annan en då den gamla va slut...)
Vi fick också pengar, flera presentkort, biocheck + barnvakt, handskar, gravid-bola (smycke), heminredningsbok, vantar & sammanlagt 3 st Paradisaskar... Har garanterat glömt nåt där också :-)

Juldagen så va det den årliga släktmiddagen hos min farbror som också bor i Stavaträsk. Alltid lika trevligt och massor med mat. Det är ungefär som i Emil i Lönneberga...all maten dom har där innan jul :-)

Annandagen va vi bjudna till min morbror så då fick vi träffa min kusin med familj från Stockholm. Det va så kul, för barnen har blivit så pass stora så dom fick gå upp och leka där själva utan vuxen, dock så va Saga som snart blir 6 år där också och hade ett öga på dom yngre :-) Efter ett tag så kom barnen nedspringandes och ropade att "Tim nöp Alicia på tissen" :-) Hahaha... Hon kom själv ner också och va helt förskräckt och sa samma sak. ;-)
Petrus körde till Piteå för att festa med kompisarna medan jag och Alicia + min familj körde tillbaka till Stavaträsk för att sova där en natt till.

Med andra ord. Vårat jul har varit helt perfekt!!



Bilder kommer senare, för just nu så är batterierna på laddning :-)

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag vet! Det är helt galet hur fort tiden går.. Jag tycker det var nyss vi var hos er och hade tänkt planera våran London tripp ;) Det börjar närma sig med stora steg nu :)

2009-12-31 @ 08:21:03
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: theresela

ni låter att ha haft en riktig trevlig jul med mycke klappar å mat....precis som det ska vara...hoppas det nya året blir lika bra...gott nytt år på er!!! kram

2009-12-31 @ 12:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0