Torsdag...

...nu är det nedräkning här. 5 dagar kvar till ul. Så spännande!!! :-) Har egentligen en dum tid, men det spelar ingen roll, för så länge som jag får göra innan jul så är jag nöjd :-)

Idag blev det sovmorgon (igen) för mig. Steg upp närmare 11 tiden...välbehövligt då jag fortfarande är sjukligt trött. Inte kommer jag ihåg att jag sov så här dåligt förra greviditeten. Eller jo, jag sovde dåligt då, men det berodde på tokarna ovanför oss som började med renoveringen i deras lägenhet kl 23 varje kväll och så slutade dom där vid 6-7 tiden :-(
Har problem med att fingrarna domnar bort och har haft det typ sen jag plussade. Lustigt, för det är egentligen senare i graviditeten som man kan ha så och då är det pga att man är vätskefylld.

Har tagit tag i det här med husvagnsgardinerna idag. Fyndade ett tyg från Spira förra veckan som jag börjat klippa och sy i, men vilket projekt då det är hela 8 st gardiner som ska göras!! Så det kommer att ta tid. Har än så länge bara klippt ut och "zickzackat" runt... resten får bli en annan dag :-)

Om det nu går enligt planerna  så blir det pepparkaksbak ikväll. Va egentligen tänkt för länge sen men det har alltid kommit nåt ivägen. Igår va också tanken att baka, men då man har en trotsig 2 åring hemma blir det inte rätt att hon ska få belönas med nåt hon tycker är kul, så vi får hoppas att middagen går bättre idag än igår, då blir det bak :-)

Det här med 2-årstrotsen är verkligen inte roligt alls. Det är grin och gnäll vid påklädning, tandborstning, måltider, nattning, ja egentligen typ hela dygnet runt. Tur att hon mellan dom där sakerna oftast är sitt gamla vanliga jag, annars vet jag inte vad jag hade gjort.
Men det är bara så trist att man måste vara arg hela tiden, för det hjälper inte heller....

Nä, nu måste jag ta och skynda mig å skriva en handlingslista, för gubben ska på affären.

Kommentarer
Postat av: mormor

Hon är helt normal.Vad skönt att höra

Ha regler är ett tips.

2009-12-16 @ 18:44:12
Postat av: Linn och flisis

men vad spännande med UL snart...=) Ska ni ta reda på kön eller ??



hm, vad läskigt med fingrarna...men går det över eller är det konstant?



kram//Linn

2009-12-16 @ 20:30:04
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller med om trotsen. Det är tur att de har sina ljusa stunder ibland! :)

2009-12-16 @ 22:35:36
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag hade så med fingrarna men det var i slutet, du kanske kan få låna "handledsskydd" eller vad det nu heter.



Spännande med UL!!



Ja, det där med trotsålder är väl nåt tyvärr alla ska igenom..man får tänka då på hur goá dom åxå kan vara.



Kram

2009-12-17 @ 00:19:25
URL: http://idashem.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

jaaa, det är sant...vi hade ju inte heller riktigt bestämt oss om vi skulle kika vad det var, men utan att hon ens sa något eller ens visade något, så syntes det. haha, gick inte att missa (trots att hon enbart svepte med ul-apparaten över magen mycket snabbt för att att det var en bebis...så efter typ 4 sekunder då vi kom på UL så visste vi...sen frågade vi för att vara säkra ändå...haha...)



hoppas det blir bättre med dina fingrar...vad jobbigt!!!! men tur att det inte är konstant hela tiden.



kram!

2009-12-17 @ 08:05:49
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Tack för julkortet! Verkligen skitfint. Du är duktig du!

2009-12-17 @ 12:58:27
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0