Datarum.

Nu har vi tagit tag i renoveringen igen och den här gången blir det datarummet som ska få sig en liten uppfräshning. Det är verkligen behövligt!!! Tapeterna är hemska här!

Det här är en bild från innan vi köpte huset. Tyvärr så ser man inte mönstret på tapeten så jättebra, men en bättre bild kommer senare. Min kamera (eller kabeln) har fått fnatt!!! Det går inte att föra över bilder längre... :-( Skumt.

I alla fall så har jag rivit, klöst, sprutat vatten och skrapat tapeter halva dagen och ändå har jag bara klarat av att göra ca 2 meter av väggen. Den gamla tapeten sitter så fruktansvärt hårt. Är det nån som har nåt bra tips på hur man får bort tapeter lätt? Tar emot alla tänkbara tips :-)

Petrus har också jobbat på bra idag. Han har satt upp köksluckehandtagen färdigt (utom ett dom han missade) och limmat ihop dom lådor som var trasiga, så snart så har vi ett ordentligt och färdigt kök. Känns skönt! Måste bara fixa glas till vitrindelen. Nån som vet vart man kan köpa det? Beställa måttanpassat frostat glas?

Nu ska jag ta och kika på lite tapeter på datorn...

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Utmaningen, är det vilken mapp som helst eller bara bildmappar? :)



Våran tapet i sovrummet som skulle bort satt också som berget! Vi använde oss av en liten spackelspada och mycket tålamod. Men det kanske du redan har testat? :)

2009-02-04 @ 09:21:21
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Emma

Emmeli: Det är nåt fel på din sida. Kan inte kommentera, så därför skriver jag här istället.

Jo det är bildmapparna du ska ta från.

Jo det är en liten spackelspade jag använder mig av, men fasiken vilken tid det tar alltså!!! Kommer ju inte att bli färdigt på flera veckor!

2009-02-04 @ 09:35:17
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: theresela

kolla upp byske glasmästeri dom kan göra det-....

2009-02-04 @ 10:47:18
Postat av: Emma

Jag har inget jättebra tips, men ta på MASSOR av varmt vatten på tapeten, och sen tar du en bred spackelspade och skrapar med så räntar det lite bättre. Dom säger även att man ska kunna ta på tapetklister så ska det lossna, men det känns som att det bara kommer att bli kladdigt istället?



Jo jag tror faktiskt att det blir träning ikväll.. måste man anmäla sig eller?

2009-02-04 @ 12:26:43
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0