Fredag...

Efter en sen kväll och jobbig natt så hade jag planer på att få sova ut lite på morgonen. Men icket. För dom ringde och ville att jag skulle komma och vicka på Alicias dagis.
Det kändes lite konstigt både för mig, för barn och för resten av personalen :-) Men det gick bra i alla fall...
Kul att få vara där då man ändå känner alla där, mer eller mindre i alla fall.

När jag kom hem så va P och A ute och skottade snö och när Alicia fick syn på mig så kom hon springandes med utsträckta armar och jag fick en bamsekram. Då är det kul att komma hem :-)
Johanna (Alicias gudmor) kom kort därefter för att hämta Alicia, för att hon hade lust att umgås med henne lite. Så Alicia fick följa med Johanna till Örviken och även övernatta där. Det känns verkligen tryggt då hon är där, för jag vet att hon är i trygga händer och dessutom så är Johanna en av Alicias största favoriter...Så hon har inget emot att fara dit :-)

Så när vi nu va barnfria så passade vi på att umgås lite. Vi åkte in till stan och åt buffé på Balzac, nåt som jag verkligen rekomenderar. Supergott va det, så dit blir det absolut att fara fler gånger!
När vi va proppmätta så gick vi och köpte oss lite godis och dricka och sen gick vi och såg "Benjamin Button" (tack Therese för tipset!) Det blev lite stressigt då vi stod i kö för att köpa biljetter och så ser vi att filmen börjar 20.30 och inte 21 som vi trodde...klockan va då ca 20.35, men det va fortfarande reklam då vi kom in i salongen, så det va då ingen fara.
Riktigt bra film va det i alla fall. Man får sig en liten tankeställare.

På vägen hem så höll vi på att krocka... Hade jag bara kört rakt fram (som jag egentligen skulle) så hade jag kanske inte suttit här nu, men som tur va så svängde jag vänster istället...och va tvungen att köra sakta. Hade jag däremot kört rakt fram så hade jag kört mycket fortare och då hade bilen (som körde mot rött!!!) förmodligen kört rakt in i oss. Usch, vill inte ens tänka på det...
Kommer nog hädanefter att vara väldigt misstänksam i trafiken, för man vet inte vilka dårar man möter på vägarna.

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Men åhhh!

Skulle jag vetat det innan skulle jag absolut ha farit dit! Haft sovmorgon tills nu däremot ;)

Är det första gången dom har en sån i skeå?



Vi såg aldrig bio, utan nöjde oss med middag på golden! Men det var mysigt ändå :)

Ville se den filmen ni såg, men den hade slutat gå så då blev jag putt..



Oj, vad liten hon är!

Vet faktiskt inte vad Mio väger, vi var aldrig på någon 4-månaderskontroll, men ska däremot snart på 5-månaders, så då får vi se! Tippar på 8 kg eller mer iaf :)



Blev det nå pite igår då?

Kramar!





2009-02-08 @ 12:23:21
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Visst var den bra...Älskar verkligen den filmen!

2009-02-08 @ 20:10:59
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Fanns det mycket att handla?

Blir lite avis nu ;)



Jag kommer inte ihåg alla sidor, men det går att hitta vissa "fynd" på www.stampelgarden.se, www.stampelstudion.se och sen har även http://www.annasscrapbooking.se och http://mirabyll.blogspot.com lite saker man kan skriva ut. Googla annars på scrap +stämplar.



Har hört mycket bra om Skeppet, och har faktiskt längtat dit sedan jag blev gravid, haha.

Så dit ska vi definitivt fara när Mio blir lite större! Förresten, har du nån koll på när Alicia började sitta själv? Och när började hon med smakisar? Hur gick det och vad åt hon? Blev hon dålig i magen?

Bra att ha er mammor som är lite rutinerade som man kan fråga :D

2009-02-09 @ 09:30:52
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Jo vi får styra en fest!

Kanske i sommar. För nu är jag så antiparty =)



Angelica bor i Kristianstad. Hon har bott där i 7 år nu!

2009-02-09 @ 13:05:05
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: mamma

Härligt för er att göra nåt tillsammans

Skönt att det inte slutade i ren förskräckelse

2009-02-09 @ 21:55:15
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: mamma

Härligt för er att göra nåt tillsammans

Skönt att det inte slutade i ren förskräckelse

2009-02-09 @ 21:55:46
URL: http://emalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0