Idag hände det som inte får hända.

Vi kom precis hem efter at ha varit och ätit på församlingshemmet. Idag fick vi lyxmiddag, i alla fall lyxigt för den lilla peng som vi betalar för att få äta där. Det kostar 20 för vuxna och 10 för barn och idag fick vi tacos. Gott!
Idag hade Alicia ovanligt många kompisar där, så hon hade kul :-)

När vi kom hem så skyndade sig Petrus att låsa upp dörren och sprang in medan jag tog skötväskan och lyfte ut Alicia ur bilen. Va riktigt kallt ute. - 23.
Alicia gick till morfars släp som står på våran gård just nu, säkert nyfiken på vad det va, så jag gick till dörren och väntade på henne. Hon vill oftast inte gå in när man ska in utan ska först sopa av lite snö först, antingen på sparken, bilen eller nåt liknande, så jag tänkte att det va det hon skulle göra med släpet också... Men icket. För det SLICKADE hon på och ni kan ju bara gissa vad som hände då...
Precis. Där satt hon som sten!!
Skrek på Petrus som fick springa in och hämta varma vatten medan jag stod och höll hennes huvud hårt (för hon prövade att slita bort tungan så hon blödde) inte kul kan jag lova.
Men när han kom med vatten så släppte tungan direkt och hon va ju förstås jätteledsen!

Så nu går hon här hemma och pekar ut genom fönstret och säger "bil ajaj"... Hoppas att hon lärt sig en läxa nu, vilket jag egentligen inte tror. Det är säkert borta redan imorgon och vi kommer helt säkert att vara med om det fler gånger. Usch, vill inte det :-)

Nu ska jag ta och gå och göra lite kort som jag har beställning på. För sen i veckan är det rätt så fullt upp, speciellt nu när jag ska jobba också...

Tjing!


Kommentarer
Postat av: mamma

Tänk att detta har nog vartenda barn provat att göra

Lika ont varje gång

Lycka till på jobbet Vi ses på fikat i morgon

2009-02-16 @ 22:00:32
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Emma

Mamma, det går ju att ta bort min bloggadress när du skriver :-)



Ja jag antar att dom flesta provat det, förutom jag då ;-)



Vi ses imorgon.

2009-02-16 @ 22:28:16
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj oj, stackars liten!! Men det är ju bara nåt man måste testa :-) Tur att hon inte slet bort tungan i ren panik som man själv gjorde :-)

2009-02-17 @ 07:27:19
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Malin med William & Celina

Oj stackars liten, jag minns själv när man var liten och slickade på en lyktstolpe eller liknande skitont gjorde det

2009-02-17 @ 08:04:52
URL: http://mammatilltvakottar.blogg.se/
Postat av: Ida

Aj jag riktigt sitter här och ryser! Jag minns själv när man gjorde likadant! Ja, hoppas hon lärde sig en läxa men man vet aldrig...



2009-02-17 @ 14:55:34
URL: http://minatrerum.blogg.se/
Postat av: Johanna

Stackars liten! Inte lätt att förstå vad som händer, tankarna i lillhuvet när hon satt fast... vad rädd honmåste ha varit! Strongt av dig som lyckades hålla fast henne tills hjälpen kom. Annars hade hon fått hemskt ont, minns fortfarande smärtan! Jo jag har oxå varit dum nog att fastna med tungan...

2009-02-17 @ 20:56:28
URL: http://minahjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0