Lördag.

Idag så har vi varit en tur till Stavaträsk, byn där min pappa växte upp och där jag var massor som barn... Ett ställe som är perfekt om man bara vill slappa av. Inte för att vi slappat så mycket just idag men...

Direkt vi kom dit så for jag och mamma till Jörn för att fara på loppis. Tyvärr så va 2 av loppisarna stängda lördagar, men en ordentlig loppis fick vi oss ändå på :-) Jag köpte ett retrotyg som jag tänkte sy en klänning till Alicia av, så vi får se hur det blir med det. Tror att det kan bli rätt så bra ändå. Vad tror ni?



Tycker att tyget är snyggare i verkligheten än på bild (som vanligt)

Alicia är väldigt intresserad av traktorer, bussar och lastbilar för tillfället....eller egentligen alla fordon, så det va väldigt spännande då det stod en traktor i garaget.
Självklart va hon ju tvungen att få provsitta :-)



Lite småläskigt va det ändå och hon ville inte sitta där så länge.

Vi var också och hälsade på min farbror när vi va i byn. Frågade Alicia om hon kunde säga Leif och GunBritt och Leif va inte så jättesvårt, men GunBritt va lite svårare. "Bunnit" blev det :-) Haha, tyckte att det va så sött. Ofta att hon blandar om bokstäverna sådär. En pojke på dagis heter Zeb och till han säger hon "Bez" :-D

Idag fick vi veta att Alicia äntligen fått sig en tremening... Han tyckte att det va så gosigt i magen att han inte ville komma ut verkar det som, för 2 veckor över tiden stannade han kvar i alla fall. Tyvärr så har han inte fått den bästa starten på livet, men vi håller tummar och tår för han och hans familj att allt ska bli bra. Ett stort GRATTIS till er i alla fall.

Nu ikväll har vi haft en liten myskväll med underbart god mat, fläskfilé med hemmagjort potatisgratäng och rödvinssås som sambon lagade till oss... och så har vi gett varandra lite fina presenter :-)
Jag fick världens finaste teckning av våran dotter

Och en jättesöt choklad med Mirandanallen på där det står "to someone special", men den fick jag av sambon.
Själv så hade jag köpt den vanliga traditionella förpackningen med gelehjärtan :-)
Sen så fick även Petrus en halsduk, piké t-shirt och ett par tofflor... Låter kanske mycket, men det tycker inte jag för jag gav endast 19 kronor styck för dom... Jag och mina fynd :-D

Nu ska jag ta och gå och ta fram chips och dip och krypa ned bredvid sambon i soffan och slå igång en film. Hoppas att ni andra haft en fin alla hjärtans dag också, för jag har i alla fall haft en toppendag!

Kommentarer
Postat av: Emmeli

haha, tycker du?! Han är väl en flexibel amatörmodell ;-)



Och det du säger om förlossningsdepression håller jag helt med om. Så hemskt! Jag var också jätterädd för att jag skulle få det.

Men det är ju tydligen 10% som får det, vilket egentligen är ganska mycket? Samma statestik för barn med kolik, men det blev vi ju dock drabbad av.. Jag förstår dock inte, älskar alla mammor sina barn så mycket som JAG älskar Mio?

Ibland kan jag helt enkelt inte tro det.. :D

Äh, gud vad jag svammlar.. Men du kanske förstår lite av vad jag menar? :)



Vi har haft en grymt bra dag, dock hyrde vi en skitfilm så nu hamna jag bakom datorn ist, haha.

Ska väl återgå till mickemus, men hoppas ni har haft en mysig dag tillsammans!

Kramar



2009-02-14 @ 22:52:00
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0