Sår i öronen...

Nu är det så att vi har fått en dotter som älskar all få använda sin mun och röst. Vad hon babblar...!!!
Ibland är det bara babbel som hon förstår själv och det låter så roligt... Men ofta är det också riktiga ord hon använder sig av.

Tex idag efter vi duschat så gäspade jag. Då sa hon "mamma tött" Tyckte det va så gulligt, för det är första gången hon använder det ordet. Sen så började hon med att säga "min mamma" igår... Moffe har köpt en likadan mobil som mig och det är mycket förvirrande för henne. Så  hon envisades med att det var "mamma fån" och "min mamma"... Min goklump...
Ibland så kommer det också 3-ords-meningar så som "mamma dikka battn"

Tycker att det är så tråkigt att jag inte hinner dokumentera allt hon gör och lär sig, men det finns verkligen inte en chans att hinna med allt. Hon lär sig ju alldeles för fort! :-D

Nu ikväll så har jag klippt henne för första gången. Här kommer resultatet...
Först en före:



Och efter:



Imorgon ligger dock inte håret som dom gör på bilderna här. Då står det ut som vanligt ;-)

Kommentarer
Postat av: mamma

hon blev fin

Du i helgen sa hon ju också momme läsa bok -----underbart att höra

2009-02-10 @ 06:22:57
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Malin med William & Celina

Känner igen det där,jag brukar också vara "sår i öronen" på kvällen när Celina och William har lagt sig...



Så fint det blev när du klippte Alicia

2009-02-10 @ 07:19:29
URL: http://mammatilltvakottar.blogg.se/
Postat av: Angelica

Visst är det roligt när de pratar??? Å så skönt att de kan tala om vad de vill!!! William har börjat sjunga en massa. Det är ju inte alltför många ord som är rätt men man hör i alla fall vad det är han försöker sjunga för visa.

Hur fick du Alicia till att vara still under tiden som du klippte henne????

2009-02-10 @ 08:30:06
Postat av: Emmeli

Jo, han har börjat sitta helt själv, men är väldigt ostadig än. Men inte är det långt ifrån!



haha, det skulle verkligen ha varit nåt!

Du blir säkert multimiljadär på köpet också ;-)



Har inte provat dom, men tydligen är dom jättebra! Dyra dock, men det kan det ju vara värt.

Dom ska väl fungera på glas och sånt också?

Är själv sugen på att införskaffa mig, men här tror jag dom kostar 300:- för 10 st.

Har du hittat billigare någonstans?



Vad fin klippning! Du har visst många dolda talanger ;)

2009-02-10 @ 09:01:34
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Emma

Mamma: Ja det stämmer...det sa hon ju. Bara så svårt att komma ihåg alla ord när jag sitter och skriver upp dom så tack för att du påminnde mig :-)

2009-02-10 @ 11:06:33
URL: http://emalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0