Skyddsängel...

Ja idag har jag haft tur kan jag lova.

Mitt minne har ju gått och gömt sig nån stans som jag sagt tidigare, för jag har då inte kvar det i alla fall...

Jag tänkte vara lite duktig och riva lite tapeter tidigare ikväll och hämtade vatten och satte fast kannan så hällde den i vattnet av sig själv, satte på maskinen och gick till Alicias rum...
Självklart så glömde jag rätt så snabbt att jag ens slagit på ångmaskinen, glömde att jag skulle vara duktig och riva tapeter tom och satt och lekte med henne på hennes rum.
Går in till köket för att sätta batterierna på laddning och då börjar jag höra ett konstigt ljud.
Stod och lyssnade och försökte fundera ut vad det egentligen va som Alicia lekte med... men så kommer hon ut från sitt rum (säkert för att hon också hör ljudet) och då kommer jag ju på att det är den där förbaskade ångmaskinen som står och puttrar. Springer dit för att vrida av munstycket (jag trodde att det bara va det som låg och puttrade) men när jag kom in så ser jag ju att kannan fortfarande står i och att det bubblar ut vatten ur maskinen. Dum som jag är så skyndar jag mig ju för att ta ut kannan utan att tänka mig för och *poooof* så blir det som en "bomb" som sprutar upp kokhett vatten i hela mitt ansikte (hann inte ens stänga ögonen) och på kläderna...  FY FAN vad ont det gjorde!!!
Samtidigt som det gjorde fruktansvärt ont så blev jag ju förstås rätt... Tänkte att jag skulle fått brännskador i hela ansiktet... Och Alicia den stackars som stod i dörröppningen såg allt och hon blev förstås också väldigt rädd.
Gick direkt och tvättade ansiktet för att kyla ned det lite och efter det blev det bättre.
Nu nån timme efteråt så är jag bara öm på vänstra ögonlocket, så den här gången hade jag väldigt tur, för det kunde verkligen slutat illa det här.
Kommer garanterat att vara mer försiktig nästa gång jag håller på med maskinen, för den är ju farlig den där.

Kan ju tillägga att Alicia är smårädd för maskinen nu... för jag slog på den och då blev hon helt hysterisk och fick panik... Fick henne tillslut att hålla i den och hjälpa mamma att riva tapeter :-) Något jag inte skulle låta henne göra i vanliga fall (pga den varma ångan) men det är ju inte kul om hon ska vara så rädd den heller, så då väljer jag hellre att låta henne göra något "olovligt" :-)

Så idag tror jag faktiskt att jag hade en skyddsängel sittandes på min axel elelr nåt ;-)

Kommentarer
Postat av: mamma

man har många små änglar som sitter på ens axel HELA LIVET

Skönt att det gick bra

2009-02-16 @ 06:20:21
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Malin med William & Celina

Oj så hemskt, vilken tur att du har dina skyddsänglar som sitter på axeln

2009-02-16 @ 06:25:35
URL: http://mammatilltvakottar.blogg.se/
Postat av: Ida

Härligt att man har skyddsänglarna med en sådan gång, skönt att det ändå gick bra! Härliga bilder i det förra inlägget! Vad skulle man göra utan alla bilder!?Det är ju så otroligt kul att titta tillbaka i tiden!

2009-02-16 @ 08:58:45
URL: http://minatrerum.blogg.se/
Postat av: Emma

Fy vad obehagligt, tur att det gick bra! Brännskador är min stora skräck, det är så hemskt och gör så ont! Tur att Alicia inte var så nära. Det är nog bra att hon är lite rädd för den nu då!



Jag tror att vi ska på församlingshemmet ikväll, men vi får se vilken tid jag kommer från jobbet. Ibland känns det lite väl stressigt :-) Jag tror dessvärre att jag måste skippa träningen ikväll, jag känner mig verkligen hängig och det känns som jag håller på att bli sjuk. Så det blir vila för mig. Imorgon kväll ska vi ha kvällsmöte med jobbet så jag måste passa på att vila ikväll.

Vi ser ju om vi ses på f-hemmet ikväll! Kram

2009-02-16 @ 10:01:04
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Jossan

Usch! Det är så obehagligt när man bränner sig.. Spec på hett vatten... Vilken tur att det gick bra iaf! :)

2009-02-16 @ 12:05:40
URL: http://gamblah.blogg.se/
Postat av: therese la

men du hade verkligen tur..du får tacka din skkydds änglar!

börjar du vara peppad inför lördag då...

2009-02-16 @ 12:41:01
Postat av: Johanna

Herregud så illa det kunde ha gått!! Riktigt obehagligt att läsa! Vad skönt att det gick bra,hoppas nu att det blir helt bra! Skyddsängel? Javisst!

2009-02-16 @ 19:52:52
URL: http://minahjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0