Torsdag.

Idag 08.07 så ringde telefonen och dom ville att jag skulle komma och vicka, så det va bara att kravla sig upp ut sängen och hoppa i duschen...
Och vilken tid det tog att ta sig dit. Det hade ju snöat massor och det va inte plogat... Men fram kom jag tillslut.
Dagen gick jättebra, men det gör det alltid där, är mitt favvoställe.
Sen så gör det ju inte dagen sämre när man får höra av en 4 årig kille att " jag är så glad att du kom idag" Det värmer verkligen hjärtat :-)

Efter middagen så bestämde vi att jag skulle ta med mig Alicia till bibblan medan Petrus skulle ut och skotta, men det ångrar jag bittert att jag gick med på.
Bara efter att jag gått 3 hus bort så va jag helt slut i armen. Att dra nån på pulka i djupsnö är inte så lätt... Egentligen så är det inte långt till bibblan från oss, men det tog då i alla fall 3 gånger så lång tid som det hade gjort om vägen va plogad.
På hemvägen var det desto värre, för då blåste det och snöade rätt i ansiktet på hon, så hon tyckte inte alls att det va roligt längre.
Va tvungen att bära henne en bit, men det va inte länge jag orkade, hon fick prova att gå, men det var inte många steg hon tog då heller för att det blåste så mycket att hon va tvungen att gömma sig mot mitt ben. Tillslut så kom jag på den briljanta iden att sätta henne bakvägen, för då blåste det ju bara på ryggen. Det gick bra. Ändå tills vi kom hem och jag drog henne över snökanten och hon föll med ansiktet rätt ned i djupsnön. Tror att hon fick lite panik då hon inte hann ta emot sig med händerna utan bara låg med ansiktet rakt ned, men jag var ändå rätt så snabb på att dra upp henne och torka av ansiktet och det va inte föränn då skriket kom :-) Stackarn.

Nu ikväll så har jag fixat med mina avlutade traderaauktioner. packat och vägt och så. Fy vad tråkigt det är!!!

Nu ska jag surfa lite innan jag ska krypa isäng.

Höres imorgon.



Fick en chock nu ikväll när jag kollade ut ur sovrumsfönstret... Förr har man nästan inte sett snön alls, men snart täcker den ju hela fönstret...
Undrar just om man ens kommer att ta sig ut genom ytterdörren imorgon om det fortsätter i den här takten?!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Guuud vad längesedan det var man såg så mycket snö utanför sitt fönster.



Har också en påse med paket till följd av Tradera att posta....riiiiktigt tråkigt är det.

2009-02-06 @ 08:02:15
Postat av: signe

Jag hade då tur, jag behövde inte gå ut på hela dagen igår. Satt i soffan och hade det mysigt :)

2009-02-06 @ 11:11:09
Postat av: Anonym

Det var galet mycket snö igår, men det är ändå lite mysigt då det är översnöat. Det blir ganska fint ute :-) Man vill dock bara vara inne

2009-02-06 @ 11:13:45
Postat av: Emmeli

Jo, det är skitväder, kallt och massor med snö!

Men jag överlämnar skottningen åt Micke ;)



Åh, jag vill också ha en sån där dress nu!

Vad ska man söka på om man kollar på tradera`?

Vad har Alicia för storlek nu förresten och vad väger hon?



Näe, ingen ny affär här. Inte som jag vet av iaf. Men då är jag ju inte så ofta på stan heller :)

Svår fråga om röda korset.. Det skulle inte förvåna mig om det är stängt faktiskt.

Tycker dom har konstiga öppetiden.

Har du varit in på hanséns barn förresten här i pite? Kramar!





2009-02-06 @ 13:13:04
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: theresela

ja vilken snö det har kommit...men jag tycker det e ganska roligt med en massa snö...bara det inte är så kallt som det e nu....ha en trevlig helg..

2009-02-06 @ 15:32:24
Postat av: Tess & Theo

Det ska jag göra!

Hoppas ni får en mysig helg.

Kram kram

2009-02-07 @ 08:38:15
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Sara & Agnes

Det är jobbigt med så mycket snö på samma gång, fast värre är nog kylan... det går ju inte att öppna dörren!! Magbild kanske kommer nån dag framöver, om jag får upp orken ;o) Ha en trevlig helg!

2009-02-07 @ 12:35:21
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0