Uppdatering från helgen som varit...

Lovade ju igår att jag skulle fortsätta att skriva idag, så här kommer det.

Lördag: Alicia den lilla skruttungen vaknade 07.30!!! vilket inte alls är vanligt för att vara henne. Inte va jag sugen på att stiga upp då inte. Som tur är så har jag en snäll dotter som gärna sitter bredvid mamma och leker så att mamma kan vila lite till :-)
När jag vaknat till liv så gjorde vi oss i ordning och mötte upp Johanna på stan. Var på Waynes och lunchade. Mysigt...
Det blev även shopping på stan... (bilder kommer sen)
Efter stan och Solbacken så for vi raka vägen till "momme", "moscha" och "Emim". Åt en jättegod köttgryta där. Lördagar är ju som sagt den värsta dagen på hela veckan, för jag känner mig ensamast i hela världen då... Så det blev att vi stannade hos päronen hela kvällen och sov även där.
Såg "Who´s your daddy". Rätt så bra film faktiskt...

Söndag: Alicia som ju mellan mormor och morfar så då var det ju inte mer än rätt att dom fick äran att ta henne på morgonen då också :-) Så jag faktiskt en liten sovmorgon. Välbehövligt!
Hon vaknade samma tid idag som igår. Hoppas bara att det inte håller i sig...att det blir en vana. För mamma vill ju sova :-)
Jag och mamma for en sväng på loppisen i folkparken men gjorde inte så jättemånga fynd... Det är ju så äckligt mycket folk där och folk trängs och knuffas och man blir egentligen bara irriterad. Ändå är man så dum och far dit :-)
Efter det så for vi på Coop och bytte Alicias skor som hon fått av momme. Vi bytte bara till en större storlek så att hon förhoppningsvis kan ha dom nästa vinter också.
Så till er som bor i Skellefteå. Finns Kavatskot för endast 125kr på Coop. Normalt pris 499kr. Fynd är vad det är :-)
När jag och Alicia for hem från päronen så va jag med om något riktigt obehagligt!!
Jag la Alicia direkt vi kom hem och stod och vaggade henne här utanför så att hon skulle somna snabbare. När hon precis lagt igen ögonen så hör jag hur grannen (som stod med en till person utanför deras infart när vi kom hem) skriker högt och låter väldigt arg. Tänkte att han var irriterad på frugan som tog för lång tid på sig eller nåt sånt. Han skrek så högt att Alicia vaknade till och sa "oj"...
Inte slutade han heller, så jag smög mig fram och kikade bakanför bilen och då ser jag ju hur det ligger en livlös kvinna på vägen och att han står över henne och skriker till henne och förföker få något livstecken. Jag springer förstås dit...
Han ber att jag ska hämta hans fru som är inne i huset men hinner inte ta många steg innan hon kommer. Det är deras dotter som ligger helt livlös på gatan.
Jag frågar om jag ska ringa ambulans och det ville dom...
Jag va skakig och rädd och visste inte riktigt vad jag skulle göra...och självklart så kom jag inte ens ihåg nödnumret så jag blev tvungen att fråga om det... 112 såklart... Det MÅSTE man ju bara komma ihåg!!!
Medan jag pratade med damen ipå andra sidan luren så började kvinnan i alla fall visa livstecken, men hon var jättekonstig. Såg ut att vara hög som ett hus ungefär, men det var hon då definitivt inte...utan bara konstig efter det som precis hänt. Usch. kan inte få bort bilden av hur hon såg ut... Helt frånvarande... Hon såg verkligen död ut...
Stå kunde hon heller inte göra, utan var tvungen att ligga och sitta tills ambulansen kom.
När dom kom så gick jag hem igen.
Man får sig verkligen en tankeställare när nåt sånt här händer. Livet är verkligen inte att leka med och man ska ta vara på varje liten stund...

Nog om det... Annars så hände det inte så mycket på söndagen föränn på kvällen/natten då jag äntligen fick fara och hämta älsklingen på flygplatsen. Som jag har längtat!!! :-)

Lika bra att skriva om idag då jag lix håller på.... :-)

Måndag: Idag så har vi varit i stan och gjort några ärenden. Petrus har varit på arbetsförmedlingen och jag och Alicia har gått en snabbis på stan. Skulle egentligen hämta ut min lön, men det blev inte då jag först blir skickad från den ena Nordeabanken till en annan... Då jag kommit dit och stått i kö ett bra tag så får jag veta att jag inte ska hämta ut det där utan ustället gå på Swedbank... Blev lite less, så jag orkade inte gå till banken igen utan gick istället för att möta upp Petrus. Vi gick till färgaffären och kikade lite på tapeter... Oj så svårt det är. Det kommer ju att ta år och dar innan vi bestämmer oss. Vi har såååå olik smak att jag undrar hur detta ska sluta...
Vi träffade även upp Alicias faster och hennes kompis och fikade med dom.
Middag åt vi som vanligt på församlingshemmet. Det är så himla skönt att få fara dit och slippa laga mat själv :-) Dessutom så gillar Alicia att vara där och få leka av sig lite :-)
Nu ska jag ta och krypa ner bredvid P i soffan och ta fram lite chips och dip och se en film.

Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Oj så obehagligt!

Hur gammal var hon då?

Alltså jag vet inte riktigt hur man själv hade reagerat. Det ska ju såklart vara självklart att man springer dit och fråga om man kan hjälpa. Men säkert många som kanske skulle blivit så chockade och inte riktigt vet om dom ska springa dit eller inte.

Tycker du ska vara stolt som hjälpte till!

2009-02-02 @ 21:44:54
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Men du som är så pysslig kan väl lära dig att sticka? :) Jag kan bara sticka med två stickor, men en vacker dag ska jag lära mig med minst fyra! För jag älskar verkligen stickade/handgjorda kläder. Dock har jag tur att alla i min omgivning (den äldre generationen) kan sticka.



Tack :) Vi får dela med varandras inspiration/motivation ;) Vet att jag frågade innan, men har du någon bild på ditt pysselrum?



Och vilken otäck händelse! Fint av dig att gå fram. Det är tråkigt nog, inte alla som skulle göra den insatsen. Kraaam!

2009-02-03 @ 08:46:52
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: theresela

men vilken otäck upplevelse..har grannarna kommit å sagt vad som hade hänt med henne då??? måste kännas skönt å vara alla 3 igen...vara en familj...

2009-02-03 @ 09:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0