Varnar känsliga läsare...

Jag tänkte att jag skulle visa hur vårat datarum ser ut nu innan renoveringen...
Det är verkligen äckligt fult!!!



Direkt man kommer in så möts man av det här. En ful gammal skinnsoffa som dom gamla ägarna lämnade kvar. Den ska bort!



Direkt till vänster. En gammal bokhylla (eller vad man nu kallar det) som Petrus hade när han va liten. Den blir det att ha kvar men måla om. Vet inte riktigt vart den kommer att stå i framtiden, men till en början i datarummet. Egentligen va tanken från början att vi skulle ha den i Alicias rum, men så blev det inte det i alla fall...
Gardinerna skrivbord/databord och stolen ska vi heller inte ha kvar. Gubben som sitter när kan nog få stanna... Ett tag till i alla fall... Haha nä då, nu va jag elak. Han får stanna resten av livet helst :-)



Vilken dålig bild. Men det jag tänkte visa är bara garderoben som står till häger på bilden. Det är en garderob som sitter där den sitter och den ska bort. Det blir så mycket svårare att möblera ett rum då en sån där stor ful grej står ivägen :-)
Oh när vi tar bort den så blir det förstås att vi måste lägga nytt golv också. Egentligen onödigt kan man tycka då det är ett rätt så nytt golv, men vi kan ju inte ha ett stort hål i golvet heller :-D



Närbild på den hemska tapeten.


Efter lite rivande så dök den här tapeten upp. Lite cool ändå, men bort ska den också :-)

Det va det. Nästa gång får ni förhoppningsvis inte ser den där hemska tapeten i alla fall... Men som jag sagt tidigare så kommer den här renoveringen att ta riktigt länge då det tar en sån tid att få ner tapeterna. Dom sitter som sten.
Som jag precis sa till Emma.... Är det nån som har lite att göra nån dag så vet ni ju vart vi bor ;-)


Föressten. Nu när ni sett bilderna. Vilken vägg tycker ni att fondväggen ska sitta på?


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag tycker nog väggen där soffan är. För jag antar att ni inte skall ha den kvar :) Eller????

2009-02-06 @ 08:03:58
Postat av: Emma

Det är svårt med fondväggar i små rum, speciellt om man inte ska möblera med t.ex säng. Vi körde ju med några våder här och där i datarummet eftersom det inte funkade med fondvägg. Det är ju rätt kul att t.ex tapetsera i ett hörn också. Jag tycker också att ni ska ha fondväggen där soffan är, rakt fram.

2009-02-06 @ 11:18:40
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: johannaw

Det blir nog bra rakt fram där ni hade tänkt sätta den=) tapeten med teglet var ju himla cool fattar inte varför dom tapetserade den andra över för den ser ju jätte gamal ut jämnfört med teglet??

2009-02-07 @ 18:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0