Alicias ord under en måltid.

Ja det är precis vad det här inlägget kommer att handla om.

Jag har varit så dålig i det sista på att skriva upp alla hennes nya ord, för dom rasar bara fram. Finns inte en chans att hinna med...

Det här är i alla fall dom orden som hon sa på dom 10 minuterna hon satt vid bordet (söndag 21 dec)

- pappe = papper
- eet, ååt, eet = en, två, tre
- bölja = blöja
- oj
- läp =
skräp
- därna = stjärna
- tack
- näe
(nu har hennes näe övergått till "NEJE" ett bestämt sådant :-) )
- mamma
- pappa
- tutte
- aj aj
- ejå =
hejdå

Nu under julen har hennes språk utvecklats massor! Numera så säger hon väldigt mycket 2 ordsmeningar så som "pippi äta" "hejdå mamma" "dicka batte" "bebe äta" mm....
Så som ni ser så börjar min lilla tjej att bli stor nu. Huvva...
Hon går även runt och sjunger massor. "annars skjuter mamma mej" är en av sångerna. Hon har nog missuppfattat det där lite...haha...så vi kömpar och försöker få henne att sjunga "jägarn" istället, men hon ger sig inte. Det var julafton hon började med det där och sen dess har det hållit i, för att vi skrattade så mycket åt henne. Hon tycker om att man skrattar åt henne :-)
Hon går även och sjunger och nynnar andra sånger tex, imse vimse spindel, blinka lilla stjärna, en sockerbagare, lilla snigel...

Hon förvånar mig varje gång. Hade aldrig i mitt liv trott att min snart 20 månaders dotter skulle kunna sjunga rent vid den åldern. Trodde inte att så små barn kunde det, men tji där fick jag :-)

Oj vilket skrytinlägg det här blev, men jag känner att det var ett tag sen sist, så då behövs det :-) Haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0