Älskade barn...

Usch vad jag tycker att det är jobbigt när gumman är sjuk. Det tar verkligen ont i mammahjärtat...
Nu ligger hon yrar eller drömmer...Vet inte riktigt, men hon pratar då i alla fall... Pratar om månen...
När jag själv var liten så yrade jag väldigt mycket när jag hade feber. Va verkligen obehagligt.
Nä nu hoppas jag bara att hon får bli frisk så att vi kanske kan fara och hälsa på pappsen snart... :-)

Vi väntar bara på beskedet om jag får halva resan betald av hans jobb... Så håll tummarna för oss!!! :-)

Det är inte så lätt att vara "ensamstående" och ha en sjukling. Min bror fick komma hit tidigare idag så att jag kunde fara på affären och handla. Hämta ut ett paket till pappa och hämta pizza till dom...

Blev avbruten mitt i skrivandet av Alicia som ropade "mamma ligga" så det vara bara att gå in dit. När jag just lagt mig ned vid sidan av henne så hostade hon så att hon kräktes. På både hennes och min kudde. Sprang iväg för att hämta nåt att torka upp med och då jag kom in igen så hade hon lagt sig ner igen....I SPYAN!!! Stackars liten. Är så trött och slut. Sen var hon vaken i ca 45 min... Tror att hon somnat nu...

Tillbaka till det jag skrev om...

... Jag blev också bjuden på pizza och det var riktigt gott, va faktiskt länge sen jag åt det... eller kebabsandwich blev det.

När Alicia somnade där vid 8 nån gång passade jag på att gå ut och skotta, för när annars hinner jag göra det när hon är hemma och sjuk?! Kan ju inte dra med mig henne ut bara för att skotta. Speciellt inte nu som hon nu ikväll hade 39,3...Då är man inte redo för nåt sånt. Då ska man bara vara inne och mysa.

Nu ska jag ta och återgå till tv:n ett tag, innan det blir att träffa John Blund för mig också :-)

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja usch det är verkligen hemskt då dom är sjuka. Knut har över 40 graders feber. Igår kväll somnade han vid 7, sen vaknade jag kl. 23 av ett panikskrik. Då var han het som en kamin och bara skakade.. 41 graders feber stackarn! Som tur är så dricker han som en kamel hela tiden. Det är verkligen jobbigt! Själv är jag på jobbet nu och är glad att jag har en sambo som kan avlösa som sjukskötare. Hoppas Alicia blir frisk snart och att du klarar dig från sjukdomen! Kram

2009-01-15 @ 10:23:45
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej jag har inte börjat om att jobba helt än, ska börja den 26/1 på 80%. Men i måndags skulle jag ju eg jobba, och Daniel blev tvungen att rycka in på jobbet också så jag jobbade bara måndag em så jag tänkte jobba igen det jag missade i måndags så jag slipper ta av min komptid (som jag dessutom har tömt) Bättre att ligga på plus än minus.



Ja nu måste dom snart bli friska, det är hemskt att se dom sjuka. Knut är jättehängig ligger bara och vilar hela dagarna.

2009-01-15 @ 11:21:25
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Stackars liten :(

Hur gammal var hon när hon var sjuk första gången?

Mio har än så länge, peppar peppar, aldrig varit sjuk. Själv hade jag feber första gången när jag var 1 år. Det är väl rätt bra? :)



Fina halsband!

På sätt och vis skulle ja vilja beställa ett, men jag fick ett thomas sabo halsband i julklapp vilket jag också har jämt. Hmmm.. Ska ta mig en funderare :)

En fråga, vad skulle det kosta om man ville ha tre berlocker på samma halsband? Eller kommer det att se klumpigt ut? Tänkte om man skulle beställa ett till mamma med barnbarnens namn.

Kram!



2009-01-15 @ 12:10:28
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: momme

Ja vi längtar verkligen efter er också men i dagsläget är vi för sjuka Pappa hade 39.9 för en stund sen

Vi är hemma båda två i morgon också

2009-01-15 @ 15:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0