Bajs!

Idag när vi kom hem från dagis så sa Alicia "bajs" Frågade om hon hade bajs i blöjan och hon sa ja, men det luktade inget så jag brydde mig inget mer om det.
En kort stund efter det så stinker det om henne...
Kan det verkligen vara så att hon sa till att hon behövde bajsa?! Det har hon aldrig gjort tidigare, men varför skulle hon annars säga "bajs"?
Tror att vi måste börja potträna lite mer med henne, men det är inte så lätt då hon inte vill... Och dom få gångerna jag får henne att sitta där så kommer det inget.
Nån som har nåt tips på hur man ska göra?


Kommentarer
Postat av: Sara & Agnes

Har inga heta tips tyvärr... vi började ju så hurtigt för flera månader sen och då både kissade och bajsade Agnes om man satte henne på pottan efter att hon ätit. Sen blev det uppehåll och nu när vi sätter henne där så kommer det absolut ingenting... vart har du hittat väggdekorationerna till Alicias rum förresten? Jag behöver lite inspiration till Agnes nya rum, eftersom väggarna är (eller håller på att bli i alla fall...) vita. Ha en bra kväll!

2009-01-28 @ 20:03:41
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Johanna.

Hej:-)

Jag tror att Alicia ville säga til mamman sin att hon var tvungen att bajsa, duktig tjej! Och super söt är hon!

Måste bara säga att du är så duktig på att pyssla. Älskar också att hålla på med allt möjligt sånt, men tyvärr har jag ingen symaskin... Så får önska mig det, men är ju så dyrt. Men är så roligt, man kan hitta på och göra om så mycket för en billig peng dessutom:-) Skulle så gärna vilja klä om våra soffor, har du nått bra tips hur man kan göra det på ett enkelt sätt?



Vad är det för provsvar ni väntar på? Hoppas det inte är nått allvarlig, och att ni får ett positivt svar!



Angående min löptur så orkade jag i hela 25 min:-P Men har ju absolut ingen kondis längre. Är ju ute och går jättemycket med vagnen, men räcker tydligen inte dte. Nu gäller det bara att hitta motivationen att fortsätta. Men är väl egentligen inte så svårt, bara att se ner på den där hängiga säckliknande, zebrarandiga saken - magen:-P



Ha en fin kväll!

2009-01-28 @ 20:37:27
URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tycker också att det verkar som om tjejen börjar bli stor och säger till när hon behöver bajsa. William har också börjat att göra det ibland men han vill inte sitta på pottan. Ibland säger han kissa och går till pottan, så klär man av honom och han sätter sig i någon minut men det kommer aldrig något. Har inte heller något riktigt tips mer än att vi har pottan ståendepå toa hela tiden och säger han att han vill sitta på den så får han det men jag har inte gjort något ihärdigt försök att få honom att gå. Det får nog bli ett projekt under sommaren :)

2009-01-29 @ 08:25:46
Postat av: signe

Haha.. nja, kan väl inte påstått att jag sytt flera sängkläder. Men ett påslakan och två sneda örngott har jag knåpat ihop!

Så sydde jag kläder att ha på julafton åt mig, och jag hade dem på mig - men man ska ju inte granska sömmarna så noga :)



Jag har tänkt att jag ska sy barnkläder, men har som sagt inte kommit igång.. Fast då har jag inget barn än heller :)

2009-01-29 @ 10:34:47
Postat av: Emma

Signe: Ja ok, men det är ju en bra början i alla fall. Mina sömmar ska nog inte heller granskas :-)

Kanske vi borde börja en syjunta ;-) Haha...



Men byxor och så kan du ju börja sy redan nu fastän du inte har nån liten än...Lika bra att passa på nu, för sen kommer du knappt att ha tid ;-)



Hälsa Nils att min kusin Mattias (som han jobbat med) blivit pappa nu... Nästa gång är det eran tur!! :-)





2009-01-29 @ 14:14:22
URL: http://emalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0