Kunde gått riktigt galet!!!

Huvva, vågar nästan inte tänka på vad som kunde hänt.
Idag hände nämligen det som bara inte får hända. Alicia ramlade ned för trappen hos mina föräldrar!!!
Hon är duktig på att krypa upp och nedför trappan och det brukar gå hur bra som helst, men idag gick nåt fel. Redan högst uppe på första trappsteget hände det och hon rullade och gled nästan nedför hela trappen.

Jag skrek hysteriskt, för jag såg hon ju falla hela vägen ner, fy vad obehagligt det var. Hon såg ut som en vante som föll...om nu en vante kan falla ;-) Jag tror faktiskt att hon grinade mest för att hon var rädd och inte för att hon hade ont.
Tog av henne kläderna och kollade igenom kroppen, men inte ett enda litet rött märke syntes...

Tror att vi hädanefter kommer att vara mycket mer försiktiga med trappen, både jag och hon...

Innan vi skulle fara hem så pekade hon mot trappen och sa "lalla"...och som ni förstår så betyder det ju - ramla...

Kommentarer
Postat av: Johanna

OJDÅ! Tur i oturen att allt gick bra! Förstår din skräck, huvva får rysningar! Hoppas nu allt fortsätter bra!

2009-01-06 @ 14:36:19
URL: http://minahjartan.blogg.se/
Postat av: mamma

ja hon hinner en del trots allt!!!

skönt att det gick bra i alla fall

2009-01-06 @ 15:06:07
Postat av: Sara & Agnes

Huvva, jag vet känslan! Agnes trillade för några månader sen när jag var på jobbet, usch vad orolig och arg jag var... men som tur var gick det ju bra, de är ju otroligt mjuka och tåliga...



Jag är inte sjukskriven, jag har bara varit borta några gånger från jobbet än så länge och jag försöker uthärda. Idag är en bättre dag, har till och med sluppit kräkas. Som tur var finns de dagarna den här gången, även om de är få, för förra gången var det en jämn raksträcka av illamående och kräkningar tills Agnes föddes i princip. Som tur var är Agnes snäll och vill helst vara med mig överallt, även då på toan och hjälpa mig kräkas... :o) Ibland har det varit jättejobbigt, men hittills har det löst sig. Och nu är det ju inte så länge kvar (önsketänkande...;o) så man får nog uthärda - det kommer ju något alldeles underbart i slutändan!



Hur länge blir Petrus borta förresten? Måste vara jobbigt att vara ensam!

2009-01-06 @ 16:00:48
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Malin, William & Celina

Oj vilken tur Alicia hade, aldrig roligt när dom faller och slår sig. Celina är en riktig "klätterapa" så det blir några fall ibland, men hittills har det gått bra, nåt enstaka blåmärke bara

2009-01-06 @ 18:40:14
Postat av: Malin, William & Celina

Oj vilken tur Alicia hade, aldrig roligt när dom faller och slår sig. Celina är en riktig "klätterapa" så det blir några fall ibland, men hittills har det gått bra, nåt enstaka blåmärke bara

2009-01-06 @ 18:41:27
Postat av: Silje

Huffa meg... Husker når Caroline datt ned trappen.. Hjertet stoppet, det er jeg sikker på!!



Men det gik heldigvis bra da!!!

2009-01-06 @ 19:23:53
Postat av: therese.la

stackars lill tjejen...vilken tur att det fick bra i alla falll....kram på er

2009-01-06 @ 21:59:13
Postat av: Linn och Felicia

men huvva va hemskt!!!! tur att det gick bra!!

2009-01-06 @ 22:33:18
URL: http://1
Postat av: Emma

Usch vad obehagligt, förstår att du fick panik! Det är så hemskt då de slår sig. Knut är ju rätt bra på att kraschlanda, men det är såå hemskt och man känner sig som en dålig mamma som inte är där HELA tiden och tar emot fallen. Även fast det är fysiskt omöjligt såklart :-) Det är tur dom är mjuka och tåliga

2009-01-06 @ 22:38:10
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det har lyckligtvis aldrig hänt William...inte ännu, men jag ramlade också ner för heeela trappen en gång när jag var liten....är nog ganska vanligt och som sagt var de tål ju ganska så mycket de där små.

2009-01-08 @ 07:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0