Måndag.

Idag har Alicia varit på dagis. Det var länge sen sist så det var uppskattat. Hon är så rolig, för när vi kommer på morgonen så brukar några barn oftast redan gått ut på gården och hon blir så glad då hon ser dom och ropar "hej barnen" och vinkar glatt :-) Haha min lilla go´klump.

Passade på att fara till stan idag då hon var på dagis. Tror faktiskt att det är första gången det händer... Att jag far till stan då hon är på dagis alltså. Så skönt att slippa gå med barnvagn!!
Var och lämnade tillbaka tapetböckerna som jag lånat... Tror att jag hittat en tapet som jag vill ha i alla fall, men måste ju förstås prata med han först och känner jag han rätt så blir det inte den. Vi har så sjukt olik smak... Jobbigt.



Vad trot ni om den här som fondvägg där vi har våran öppna spis. Måste ha en rätt så lugn och "tråkig" tapet där eftersom när man kollar mot den väggen så ser man rätt in i datarummet och där skull ejag vilja ha en rätt så stormönstrad och "galen" fondvägg... Funkar ju inte om man ser 2 galna fondtapeter på en gång :-) Oj så svamligt det där blev. Hoppas att nån förstår...

Jag sprand runt på alla secondhand affärerna i stan för att hitta nån snygg gammal möbel, men icket. Vet egentligen inte riktigt vad jag är ute efter. Bara nåt snyggt gammalt. :-)

Det här hittade jag i alla fall på min lilla shoppingtur...



1. plastblommor (krukorna är mina gamla)
2. Diskmedelshink
3. möbeltyg
4. saltkar?! (secondhand fynd. Ska nog måla om den)

Blev ju så peppad då jag äntligen hittat ett snyggt möbeltyg så jag kunde inte låta bli att sätta saxen i det :-)

Här en förebild på soffan:



Det är bara 2 filtar som jag lagt på...

Och en efterbild:



Jag är supernöjd!!! Svårt att se hur tyget egentligen är, så jag slänger in en närbild när jag lix håller på ;-)



Hade tänkt att sy några kuddar också till soffan, men det får vänta tills jag bestämt mig för vilken färg jag ska ha där... Just nu är det ju grönt, men funderar på att byta :-) Nån som har tips på en färg som skulle passa? Som ser vårig och fräsch ut?

Annars så har våran dag gått väldigt fort.
När jag hämtat Alicia på dagis så for vi till pulkabacken. Men efter första åket så ville hon till Knut...och hon gav sig inte... För er som inte vet så bor ju hennes kompis Knut granne med pulkabacken...klart att hon vill dit och leka med han då, men det gick inte, för han ligger ju i hög feber. For dit och sa hej i alla fall och for sen hem.
´Tvättade håret och gjorde oss i ordning så bar det av till församlingshemmet på "middagspaus". Camilla, Tindra och Wilma var också där. Kul att träffa dom för en gång skull. Det har blivit alldeles för sällan....

Nu ikväll så har jag sytt färdigt byxorna till Alicia...
Bild kommer sen.

Nu är det snart sängen som väntar :-)

Jag har sagt det förr men jag säger det igen...
JAG GILLAR KOMMENTARER!! ;-)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Herregud!!! Hur hinner du med allt pysslande!!! Är helt imponerad. Duktig är du också.

2009-01-27 @ 07:57:14
Postat av: Malin med William & Celina

Tapeten är jättefin.



Vilka fynd du gjort på stan, soffan blev jättebra med det nya tyget

2009-01-27 @ 08:52:30
URL: http://mammatilltvakottar.blogg.se/
Postat av: mamma

blir spännande att se tyget på soffan ikväll

2009-01-27 @ 10:24:40
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: mamma

blir spännande att se tyget på soffan ikväll

2009-01-27 @ 10:25:18
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: therese.la

tänk om man varn lika ambitös som dej..då skulle man hinna mycket

2009-01-27 @ 12:46:14
Postat av: Silje

Hei!!

Så flink du er!!! Skulle hatt litt av det der!!

Forslag til puter: noe store blomstrete, noen enfargede svarte, hvite, el en farge som går igjen i det blomstrete

2009-01-27 @ 20:38:54
Postat av: Linn och Felicia

vad duktig du är på att sy och pyssla! önskar att ja också var det haha!! Fina hängselbyxor också...



jag håller tummarna att blodproven visar på att allt är normalt! kramkram

2009-01-28 @ 10:20:19
URL: http://1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0