Onsdag.

Dagen började med en härlig sovmorgon som alla dom senaste dagarna börjat med. Härligt. Dock så blir ju alla andra tider också förskjutna då också, förutom sängdax. Den tiden håller vi :-)

Idag har vi bara varit här hemma.
Medan Alicia sov på förmiddagen så passade jag på att skotta snö. Har även fixat med tradera. Vägt, slagit in dom vunna auktionerna, mailat mm... Det är faktiskt lite jobb att sälja, även om man inte kan tro det.

Alicia är inte helt sig själv nuförtiden. Hon är jättegnällig. Direkt hon inte får som hon vill så blir hon kinkig på en gång. Känner inte alls igen henne... Men det är klart, efter att varit sjuk så länge så kanske det tar ett tag att hämta igen sig. Får hoppas att det är så i alla fall.

Nu har hon somnat i sin egen säng... Igår blev det inte så. Hon steg upp och ville lägga sig i våran säng och det fick hon också, men hon fick somna där själv...
I alla fall, när hon skulle somna idag så var jag kvar i hennes rum och städade bort lite leksaker och kläder. Så mitt i allt så säger hon "basch"... så jag frågar om hon har bajsat och går och luktar på hon och visst hade hon det. Min duktiga tjej... Och vilken tur att hon sa till, för annars hade hon fått sova med den där bajsblöjan. Jag är ju så snorig så inte känner jag nån lukt. Dessutom så brukar hon inte bajsa den här tiden på dygnet, så jag hade inte kollat det före jag ska isäng... Så jag är faktiskt riktigt stolt över henne :-D

En annan nyhet är att Petrus kommer hem. Antingen i slutet av januari eller första helgen i februari. Underbart...samtidigt som det är superbra att han är där och thänar lite cash. Men visst ska det bli skönt ändå att få hem han igen. Att få bli en riktig familj!!
Så det blir ingen resa för mig till Bergen. Inte nu i alla fall, men kanske om nån månad då det förhoppningsvis är lite bättre väder där :-) Nu regnar det ju bara där... eller det gör det iofs alltid, men det är ju bättre med regn och lite värme... Så kanske i Maj eller nåt sånt...

Nu ska jag gå och slå mig ner vid tv:n igen...

Kommentarer
Postat av: Gubben

Snart kommer jag gumman =)

2009-01-21 @ 22:56:29
Postat av: Emma

Vad bra älskling. Längtar massor och det gör Alicia med han jag lova, för hon pratar om dig varje dag!!!

2009-01-21 @ 23:24:55
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!

Tråkigt att ni inte kommer och hälsar på nu, men förstår dig. Är som sagt roligare att komma lite senare i vår när det är lite varmare och inte regnar (förhoppningsvis) :-) Men det gör det ju som sagt alltid här! Nej vi bor inte kvar på Laksevåg (tack och lov), bodde ju in princip mitt i vägen. Eller vägen låg ju rätt utanför dörren, plus att det hade blivit massa jobb med barnvagnen att bära upp och ner massa trappor. Vi bor nu på Nordås, du vet där Bohus och expert ligger innan lagunen. Trivs kanonbra här, mitt i ett villaområde och inga bilar rätt utanför dörren:-) Så det är kanon! Mår ni bättre idag?

2009-01-22 @ 22:13:51
URL: http://johannamariastrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0