Onsdag.

Idag har Alicia varit på dagis för första dagen på länge. Hon har ju haft julledigt...
Jag ringde i morse och sa att vi skulle bli lite sena, så vi kom ca 1 timme senare än vad vi skulle. Var bara tvungen att låta henne sova ut.

Medan hon va på dagis pysslade jag på lite här hemma. Har det ju rätt så tomt i börsen, så jag satte ut lite annonser på tradera. Ska gå igenom Alicia kläder också och lägga ut en annan dag... Det är ju inga stora summor jag får in, men allt är ju bra ändå :-)

Idag hade vi en date med tjejerna... Johanna, Lina, Mika, Terese, Signe, Elin och Tilda, men innan vi skulle träffa dom så fort vi en snabbis på stan och på Barnkammaren för att se om dom hade nån bra rea. Visst hade dom det. Dom hade 50% på hela butiken pga att dom ska lägga ned. Tråkigt. Inte för att jag brukar handla där speciellt ofta, men ändå... Tog med mig ut Alicias julpengar för att se om vi hittade nåt fint till henne. Tyvärr var det inte så där supermycket fint i hennes storlek, men det blev i alla fall en snoffs design klänning till henne. En sån som hon redan har, fast i en större storlek, så till sommaren kan hon förhoppningsvis ha den :-)



Idag träffades vi, "gänget", hos Lina i hennes hus. Har ju aldrig varit där förr, så det var kul att se. Riktigt fint va det!
Alicia älskar att få komma till nån annan och leka med nya och roliga leksaker. Barnen leker inte speciellt mycket med varann...Känns som att dom är så olika. Det skiljer ju ändå lite mellan dom och när dom är så här pass små så märker man av åldersskillnaden så mycket. Alicia springer ju runt och leker. Mika som är 1 år kryper runt och är väldigt nyfiken på dom andra barnen. Vill gärna känna och klämma :-) Och Signe 7 månader har precis börjat masa... Hon var dessutom rädd för Mika idag... Och så har vi lilla Tilda som snart är 4 månader...som man måste "skydda" så att hon inte får nån smäll eller nyp eller vad det nu kan vara :-) Så vi har verkligen sjåigt när vi träffas :-) Haha... Men kul är det i alla fall. Vi va där från 15.30 till 19.30 så barnen har verkligen fått leka av sig.
Det märktes på Alicia då vi kom hem. Då ville hon sätta sig i soffan och se film.
Efter det så fick hon flaskan och när jag la henne så var det inte alls som igår, utan hon låg där fint och jag berättade en saga för henne. Smög sen ut därifrån sen somnade hon direkt. Härligt, det är så jag vill att läggningen ska vara..

Nu ska jag ta och gå igenom bilderna här på datorn. Kanske lägger in lite bilder sen :-)

 
En glad Tilda...



Och Tilda med surläpp - finns det nåt sötare :-)



Mika sitter och filisoferar.



Terese och Signe



Johanna sitter och myser med Signe.



Alicia gungar och pratar samtidigt :-)

Sådär ja, det va lite bilder från idag...

Tjing tjing.

Kommentarer
Postat av: Farsan

Vad søta alla ær, och vad stor Tilda har blivit

2009-01-07 @ 23:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0