Som jag befarade...

...så har jag en liten sjukling här hemma.

När jag gått och lagt mig igår så låg jag bara och hörde hur svårt Alicia hade att andas för att hon va så slemmig... Höll just på att somna då hon kraxade till. Hade egentligen tänkt att gå och hämta henne, för att jag är så orolig att hon ska kvävas av hennes eget slem, men jag låg kvar. Då hör jag en liten tjej som ropar på mamma (det hade hon gjort tidigare på kvällen också men somnat om) så jag frågade om hon ville komma till min säng och det ville hon.

Det har varit en jobbig natt. Har blivit väckt många gånger för att hon legat och sparkat, vridit och vänt sig och även haft ont, för hon har legat och sagt "aj"...

Ringde till dagis på morgonen och sa att hon skulle stanna hemma med mig och sen efter ett tag somnade vi om igen och som till 11:45!!! Underbart. Första gången på riktigt länge som jag känner mig utvilad!!!

När jag tempade Alicia tidigare så hade hon 38,6...

Jag känner mig faktiskt riktigt instängd nu. Skulle egentligen behöva ta mig en tur till affären, men det går ju inte... Så jag frågade om inte Emma skulle dit så att jag kunde få beställa med henne, men hon kunde inte hon heller, för nu va Knut sjuk också. Så typiskt. Alla runtom oss är sjuka, så nu är det bara att vänta in att sjukdommen kommer och tar mig också :-) Längtar INTE!!!



Från det till något bättre. Har sålt 9 auktioner på tradera, så nu har jag nästan 900 kr rakt ner i fickan. + att jag har beställning på ett halsband... wiiii... lite rikare i alla fall :-)

Ingen här som ska ta och beställa sig ett halsband? ;-)

Nä nu ska jag ta och gå och mysa med lilltjejen som sitter och ser på Nalle Puh...

Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Nej det finns inget kvar.

Inga kläder från då jag var liten. Lite synd.

Men du vad har du satt ut för något för att få så mycket på tradera?

Jag hade 12 objekt och fick sålt 9. För det fick jag 160 kr =) Hahaha.



Oj vad jobbigt och vara sjuk!

Måste säga att Theo har klarat sig väldigt bra. Varit riktigt sjuk 1 gång i maj. Sen var han snorig och hostade 1 gång i höst. Inget mer!

Men nu har jag väl sagt för mycket så snart är väl han också sjuk.

2009-01-14 @ 13:38:14
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Lisa

Inget kul alls med sjuka barn, hoppas det blir kortvarigt! Kan du inte lägga ut fler bilder på de smycken som du gör och kanske lite prisuppgifter!!

2009-01-14 @ 17:48:32
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Angelica

Wille hade också hemskt hosta ett tag som höll i sig. Det var nästan så att han kräktes ibland. Tog honom till läkaren som skrev ut hostmedicin/slemlösande...Mollipect tror jag det var. Det var jobbigt att få i honom det men när han väl fick i sig den så hjälpte det enormt mycket.

Plus att istället för att läsa de tjocka gravid och bebis böckerna som vi så flitigt bläddrade i när vi väntade Wille så användes nu för att pallra upp huvuddelen av hans säng för att underlätta hostan under natten.

Doktorn sa också att om de har ont i halsen, är slemmiga och sådär så kan det vara bra att ge dem varm saft. Kanske något tips du kan använda dig av....

2009-01-15 @ 08:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0