Tisdag...

Härligt. Idag är båda 2 feberfria, så nu finns det ju faktiskt hopp för mig ändå, att jag slipper det här som dom runtom mig haft. Nu måste vi bara ta och kurera oss från den hemska förkylningen som vi ha.

Någon som har nåt bra tips??

Annars så är det här en slappardag... som dom senaste dagarna varit, ja tom senaste veckan. Usch, man blir ju verkligen förslappad. Men imorgon då jäklar ska vi ta oss ut.
Tror nog att det blir att hålla den lilla damen hemma imorgon också då jag tycker att det är bättre att hon får vara hemma och vila upp sig än att fara på dagis och smitta ner dom andra... Men samtidigt vill jag ju att hon ska få fara dit och leka med barnen, för hon älskar ju det.
Får hon inte fara imorgon så ska hon ju inte dit föränn måndag nästa vecka. Hmmm....vi får se hur vi gör.

Sen så har jag även beslutsångest för hur jag ska göra, om vi ska fara och hälsa på Petrus nu väldigt snart. Läget där i norge har blivit ändrat, så han kommer nog hem på nån vecka bara. Jobben som dom skulle få har blivit framflyttade så därför har dom inte behov av han längre...inte just nu i alla fall...
Jag vil ju dit för att förstås träffa min älskling, men samtidigt hälsa på alla andra där. Har ju inte varit där på 1,5 år och jag får frågan rätt så ofta om vi inte ska komma snart...
Så hur fasiken ska vi göra. Har ju egentligen inte råd, men det känns som att det är nu eller aldrig. För far vi inte nu när Petrus lix är där, när ska vi fara då?! Då blir det i alla fall itne att fara hela familjen... känns som roligare om vi är där alla 3.
Hjälp mig. Hur hade ni gjort???!!!


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Om vi säger så här... Lollo var den personen som sa allt det "elaka" åt mig som jag berättade om på bloggen. Så henne har jag inte så stor lust att prata med längre, vilket kanske inte är så konstigt. Skenet bedrar, tyvärr!(?)



Svårt dilemma om ni ska fara till norge eller inte. Vill du verkligen fara så tycker jag absolut att ni ska göra det! Kan ju vara kul med lite miljöombyte också :)



Bumbon fick vi av en jobbarkompis till Micke och den är rätt praktisk. Men det är nästan så att hans ben är en aningen för knubbiga för att rymmas i den ;)



Skönt att du är bättre!!

Förresten, visst är Alicia rätt tidig i språkutveckling? Tyckte det där med att "ligga" var huuuur sött som helst :)

2009-01-20 @ 16:57:07
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Jadu, det är de jag också undrar..

Har känt henne i 11 år och det är inte första gången nåt sånt här händer.

Typiskt tjejtrams men nog är det väl lustigt att det alltid är en och samma tjej alla har problem med.. Men men, jag tänker inte lägga ner mer energi på henne. Vill hon bli helt utan vänner så är det ju upp till hon!



Jo, jag längtar såå mycket till när han börjar prata och göra sig förstådd!

Men det dröjer ju än ett tag.. Hur gammal var Alicia när hennes första ord kom?

Och vilket ord var det? :)





2009-01-20 @ 17:50:37
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Haha nä jag var ikket nöjd!

Jag hittar nästan jämt något på Gina. Älskar den affären =)



Planen var/är att jag och Theo ska till skeå nu i helgen! Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra än.

2009-01-21 @ 08:29:23
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Haha jo alltså jag är nöjd med köpen jag gjort.

Menar att jag inte var nöjd med att gå i snön och dra vagnen med svinhala skor =) Det var ett h-vete!



Inte behöver Theo få nå paket! Alicia fick ju inget av oss.

Men vi kan komma förbi en sväng om vi far till skeå!

2009-01-21 @ 14:59:10
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Jo, han gillar att sitta i sin babysitter medan jag fixar i köket :)

Men snart är väl den tiden förbi också!



Var hon bara 6 månader när hon sitt första ord?! Vad duktig hon är :D



Var köper du dina saker till scrappingen förresten?

Finns det nån bra butik i skeå?

Kramar!

2009-01-21 @ 16:39:28
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0