Torsdag.

Idag har varit en sån dag när man knappt suttit ner en sekund.... Puh, ändå så är sånna dagar härliga på nåt sätt.

Morgonen startade med att dom ringde för att dom ville att jag skulle vicka på ett dagis, men känner att Alicia inte är redo för en dagisdag än.... Är ju inte bra om hon ska smitta barn och vuxna där.
Jag känner att om jag lix är hemma är det bättre att hon får vara hemma med mig och bli frisk istället för att skynda på henne tillbaka till dagis. Men måndag då ska hon dit :-)

Gjorde oss i ordning och for på bvc. Var lite tidiga (läs. hade tagit fel på tiden) så hon han leka där före vilket iofs inte gjorde nåt. Var bara kul...
Tyvärr så gick det inte så bra där för hon hade inte gått upp nåt. Hade gått ner :-( Inte mycket. Bara 50 gram, men ändå. Det känns jobbigt.
1 cm längre hade hon blivit i alla fall...

Jag har ju föressten glömt att berätta att vi fått tillbaka provsvaren nu... Dom hade tagit två prov som var för ämnesomsättning och det ena hade varit bra medan det andra inte hade varit lika bra, så vi ska dit till veckan igen för att ta nya blodprov. Stackars liten.
Det skär verkligen att sitta och våldhålla sin älskling för att någon ska tömma henne på blod. Huvva.
Jag kan lova att vaccinsprutorna är ingenting om man jämför med blodproven... Gruvar mig redan.

Efter bvc for vi hem och åt sen körde vi in till schtaan... Var på banken och hämtade ut min lön från förra månaden. Skönt med lite pengar. Gick förstås och kollade lite på rean och gjorde några fynd.
Köpte 2 par trosor, keyboard, t-shirt, tröja/tunika. Allt för 200 kr.
 
Kläderna har jag inte ens provat, men det blir säkert bra.

Var förbi färgaffären och lånade hem 2 tapetböcker och så han vi förbi solbacken en sväng också... Var in på Shape och fyndade lite julpynt. Det blev ynka 30 kr :-) Så jag är supernöjd med dagen. Har fått mycket för pengarna.

Alicia somnade i bilen på väg hem. Medan hon sov så städade jag lite här hemma. Vek tvätt och satte på ny... Och direkt hon vaknade så tog vi bilen igen och begav oss mot Kåge centrum. Närmare bestämt ICA :-)
Storhandlade inför morgondagen då tjejerna kommer hit för lite mys. Barnfritt blir det nog, förutom jag då som har gumman... Men det ska nog gå bra. Har ju inte så mycket till val då hon inte har pappa här och mormor och morfar som är sjuka...

Åt middag hos päronen. Smörgåstårta. Mumma.

Efter maten tog jag en sväng till biblioteket. Där är det verkligen inte ofta man är. Lånade några barnböcker, en bok till mig med mönster på barnkläder och en dvd-film som jag tänkte se... Så värt att låna film på  biblioteket istället för att hyra :-)

Såg hockeyn hon päronen och efter det blev det raka vägen hem och isäng för lillgumman. Klockan var ju alldeles för mycket. Hon somnade väl där vid 22-tiden... Kanske det betyder sovmorgon imorgon?! :-)
Den som lever får se.

Nu ska jag ta och boka biljett hem till min stora älskling. Han kommer ju hem snart!!! Jabba-dabba-doooo...

Natti natti.


Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Mitt mål är 65kg men min dröm är 60 kg =)

Jag gick ju upp till 93 kg i slutet av graviditeten. Sen gick jag ner till 77 kg på nån månad. Så man kan väl säga att jag började från 77 kg eftersom jag stod där ett tag! Och det var i Mars. Så det har gått sakta men säkert neråt. Inga gravkilon kvar iaf =)

5 kg kvar till målet!

Hur mycket vill du gå ner då?



Jo Micke åker till sthlm i helgen! Det blir skeå iaf för min del. Har ju bilen och allt så det känns skönt!

2009-01-23 @ 00:23:06
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Du är då heller inte så lite flitig :)



Har inte hittat någon bild där vi har samma miner så att säga. Tänkte däremot ställa upp han i samma pose så jag får se HUR pass lika vi är :D



Vad kul med tjejmys!

Vad blir det resten av helgen?



Förresten.. Har du kvar dom där bilderna på Alicia när hon är typ 6 månader och gör surläppen?

Kramar!

2009-01-23 @ 15:10:59
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0