Lördag

Inatt vaknade jag av en duns, så jag flög upp ur sängen. Det var min lilla sängkamrat som hade ramlat ner från sängen. Stackars liten. En liten bula i pannan fick hon , men nu idag så ser man den nästan inte...

Idag är en sån här segstartad dag igen då jag inte har nån ork alls.

Lite senare så ska jag, mamma och pappa fara och åka längdskidor. Spännande, för jag har inte åkt det på flera år.

Haha... måste bara berätta.
I morse så möttes jag inte av den bästa synen. Alicia hade bajsat när vi låg i sängen så jag frågade om hon kunde gå till hennes rum och hämta blöjor och våtservitter och hon sprang iväg. Kom tillbaka med en blöja men ingen våtserviett, så jag skickade iväg henne igen... Hon kom inte direkt, utan jag låg kvar och ropade på henne flera gånger att hon skulle komma med våtservietterna. Hör efter ca 2 min, på hennes rop, att hon behöver hjälp så jag skyndar mig upp.
Där står hon, med blöjan vid fotknölarna, och prövar att ta sig upp i soffan, vilket inte alls går.
Egentligen så ville jag ta kort på det, men visste ju inte hur mycket bajs hon hade utkletat längs benen, så jag skyndade mig och tog henne till skötbordet istället.
Det jag inte förstår är hur blöjan kan ha åkt ner, för hon hade ju pyjamas på sig, en sån där heldress.... antingen har hon på nåt sätt lyckats själv att dra av sig den, eller så va den helt enkelt för full och tung att den bara gled av :-)
Men det lär jag ju aldrig få veta... :-)


Fy faderittan vad ont jag har i fötterna nu.
Har varit och åkt skidor. Drygt 5 km och jag kan lova att det inte är nån hit då man kände av redan från början att det tog ont i hälarna. Så nu har jag fått mig nå härliga skavsår....
Skönt efteråt i alla fall, då kände man sig duktig.

Har lånat mammas nya dammsugare nu. En sån som går hela tiden på tvins. Är faktiskt nöjd med resuktatet. Dessutom så släpper den inte ut en massa artiklar som en vanlig dammsugare gör...
Har även försökt att ta tag i det här med julsakerna. Så nu är granen nere och jag har plockat bort lite julgrejjer, men jag har inte lust att ta ner stjärnorna än, för jag har inga lampor att ha i vissa fönster... Skka se om jag hittar några billiga nån stans, för lampor måste man ju ha.

Petrus har spelat sin första elitseriematch idag och det gick bra för han. Härligt. Ett ass gjorde han...

Nu ska jag ta och återgå till Körslaget.

Hej hej

Kommentarer
Postat av: Pappa

Har du ont i føtterna? då ska du veta hur jag kænner mig ;) bra ni trænar då kan du ju følja och åka vasaloppet nått år

2009-01-11 @ 02:05:24
Postat av: momme

bra jobbat gumman

Vi får ta en tur i veckan när hälarna känns bättre





Jo du jag vet att du är periodare++!!!! Vem har du fått det från??

2009-01-11 @ 10:39:47
Postat av: Emma

Petrus: Ja ont i fötterna för att jag fått stora skavsår :-) Haha vasaloppet, då måste jag ligga i hårt, för så haj va jag inte på skidor ;-)

2009-01-11 @ 11:30:30
URL: http://emalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0