Vill inte sova!

Äntligen har lillan somnat... Har försökt natta henne i drygt 1,5 timme! Hon verkligen vägrade att ligga i spjälsängen. Tillslut blev jag tvungen att ge mig och lägga henne i våran säng. Där kunde hon då inte heller sova. Hon bara låg och vred sig hela tiden. I säkert 30 min höll hon på så. Tillslut blev jag så less att jag la henne i spjälisen igen och gick ut från rummet ett tag. Hon skrek ju förstås som en stucken, men jag gav mig inte. Gick in, la ner henne och gick ut igen... Tänkte att jag skulle trötta ut på det sättet...men jag klarar inte av att höra henne skrika speciellt länge, så när det gått mindre än 10 min så gick jag in igen och tog upp henne till våran säng. Sa till henne "på skarpen" att hon skulle sluta grina och istället lägga sig och sova. Tro det eller ej, men det funkade.
Så 22:15 sov hon. Gruvar mig redan för morgondagen då hon ska upp på dagis. Tror nästan att jag ringer och säger att hon kommer lite senare... Vi får se.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch vad jobbigt, och speciellt då man är själv om nattningen! Skönt att hon slocknade till slut, men det kanske blir jobbigt imorgon bitti? Det är fördelen med att ha en kvällstrött unge, inga problem på kvällen och man slipper väcka dom på morgonen. Trist bara att man måste kliva upp tidigt som fan jämt haha..

2009-01-06 @ 22:56:10
Postat av: Sara & Agnes

Här har vi också sömnproblem... det är hemskt att höra gråt och skrik, men förhoppningsvis är det bara en övergångsperiod...

2009-01-06 @ 22:58:06
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Lampan kostade 149 kr. Men då var det ingen sladd med!

Jadu..Här gruvar man sig över avslutningen på snuttningen. Vi ska avsluta på lördag då jag kommer vara borta över natten och Micke är själv hemma med Theo. Hur gammal var Alicia när hon slutade amma? Och hur gick det?

Här kommer det bli hus i h-vete =) Lilleman har ett temprament som heter duga.

2009-01-06 @ 23:47:35
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Sara & Agnes

Nja, det beror på... ibland när man har mycket tålamod kan man läsa en saga för att distrahera, fast oftast så låter vi henne tjura i 5 minuter innan man går dit igen.

2009-01-07 @ 07:54:09
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Jag bryr mig inte heller om vad folk tycker. Men känner själv att jag måste sätta stopp snart! Fast att snutta är de Theo älskar mest i världen =)

Jag och Micke däremot har varit barnfria högst 4 timmar dom gångerna vi är barnfria. Går ju inte låta han sova hos någon eftersom han måste ha sitt snutt innan han somnar.

Micke överasskade mig med en tripp till Skeå på lördag själv. Men lite fickpengar! Så då ska han och Theo ha det mysigt här hemma...Men usch! Jag kommer ju sakna ihjäl mig. Aldrig varit borta från Theo så länge. Kanske dags?! =)

2009-01-07 @ 12:37:38
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Silje

He he he... Ja, er de ikke festlig??

Er spent på min lille i dag... Har hatt første hele dag i bhg idag og har bare sovet 55 min der og sov kankje 5 min i bilen på vei hjem.. Så her er det litt leven nå kan man si...

2009-01-07 @ 17:58:38
Postat av: Emma

Silje: Ajdå... då kan det bli en gnällig kväll då med andra ord. Hur går det för henne i barnehagen då?

2009-01-07 @ 20:15:12
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: theresela

det är inte lätt med dom små....signe var då riktigt duktig ikväll somnade nästan direkt jag la ner henne....tack för en trevlig eftermidda tillsammans...kram på er

2009-01-07 @ 21:47:13
Postat av: Angelica

Så har vi också haft det hemma hos oss och har det till viss del ibland fortfarande. Fast nu sover han bara i sin säng i alla fall...dock i vårt rum fortfarande men han blir störd när vi går och lägger oss och sådär så med början nästan vecka så skall sängen flyttas in i hans rum....det kommer ju en bebis snart som måste få plats också :)

2009-01-08 @ 07:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0