Helgen.

Det här har varit en riktig slapparhelg.
Lördag så åkte jag in till stan medan P och A stannade hemma och myste. Dom passade på att grilla korv ute i den härliga vårsolen...
Det blev inget besök hos frisören för min del, för det ska jag ta nästa helg istället, men lite shopping blev det :-)


Och allt hittade jag på rean ;-)
Jeans:150:-
Mössa: 29,50:-
Mössa: 20:-
Vantar: 10:-

När jag kom hem från stan skulle jag sa hockeyn. Såg första perioden sen somnade både jag och Alicia. Det blev att vi köpte pizza för jag va alldeles för trött för att laga mat.
Då vi hämtat pizzan och dukat på bordet och precis satt oss för att äta så frågar Petrus om Alicia också vill smaka pizza. Till svar kommer en "pizza", för hon tål inte höra ordet "mat" ungefär så får hon kväljningar. Stackarn...

Det blev en rätt mysig kväll ändå trots en liten sjukling här hemma.
Vi såg på Robinson och la oss sen i sängen och såg en film på datorn.

Idag så har vi varit en tur till Bastuholmen... Vi tvekade från början, men då det har varit ful fart på gumman hela morgonen så bestämde vi oss för att fara i alla fall.
Mamma och pappa följde också med och vi gick dit den här gången. Så underbart va det, och inte tog det speciellt lång tid heller.
Alicia hade sån tur att hon fick ligga på madrassen hela vägen dit, så man såg riktigt hur mycket hon njöt :-) Tänk själv att bli dragen på madrass. Så härligt.
Väl ute på Bastuholmen blev det korvgrillning, kaffe och fika.
När det va dags att gå hem igen så gick jag och mamma hela vägen hem medan Petrus, pappa och Alicia gick till bilen som vi hade parkerat på ön här i Kåge. Vad jag och mamma inte tänkt på va det där förbaskade viltstängslet som sitter vid e4:an...Så vi fick gå längs det en bra bit innan vi hittade en grind så vi tog oss över vägen. Haha, kändes lite udda att gå så där på andra sidan stängslet :-) Säkert många som funderade på vad vi sysslade med.

Annars så har det varit en rätt så slapp dag.
Nu i afton så har Alicia blivit slapp och febrig, så det kanske inte va så smart att ta ut henne idag, men det är ju inte så lätt att veta då. Så jag har faktiskt gett henne en alvedon för en gångs skull.
Tro det eller ej, men det är första gången som hon får en alvedon ungefär, för jag har undviket att ge henne det tidigare då jag fått order om att man bara ska ge det om barnet har hög feber.
Visst, det har hänt nån gång att hon fått flytande alvedon (kan räkna det på en hand) men den här gången fick hon en supp.
Tycker att det är så knasigt att man ska stoppa in den "fel väg" och sen att det inte står några instruktioner... Irriterande att man måste googla om det.

Oj vilket virrigt inlägg det här blev, men jag fortsätter att virra vidare ;-)

Tyvärr har det uppstått lite komplikationer då det gäller datarummet. Vi som har slitit tapeter så sjukt länge. Nu ser det ut som att vi kanske måste köpa gipsskivor och sätta upp på väggarna, så dvs att allt tapetslit har varit helt i onödan. Det känns ju inte sådär jättekul.
Ska först prova att bredspackla hela rummet och se om det funkar, men gör det inte det så blir det att gipsa som det ser ut nu. Surt...

Tänkte dela med mig lite av bilderna från idag :-)

   

Kommentarer
Postat av: mamma

vilken härlig dag Vi gör gärna om det

2009-03-25 @ 06:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0