Tisdag och ledig.

Så underbart. Egentligen så fick jag erbjudande om jobb, men då bara 15-20 min innan jag skulle börja jobba. Och då va jag på väg med Alicia till dagis. Provade att ringa en av kvinnorna på vikariepoolen för att höra om jag kunde tacka ja men komma lite för sent, men hon va inte tillgänglig och skulle inte komma tillbaka föränn kl 13... Så då skippade jag erbjudandet om jobbet.

Skönt med en ledigdag ändå. Har ju jobbat heltid nu i 3 veckor, så det va riktigt skönt att få vara hemma en dag. Inte för att det blev mycket slappande för det, utan vi har varit riktigt effektiva idag faktiskt. Jag har äntligen målat sista varvet på kökslådorna, så nu kan dom sättas upp. Vi har hunnit med en tur till stan för att köpa nya lister, tapetklister, roller, fönsterbräde mm.
Sen har vi hunnit med att måla tak, väggar och även tapetserat fondväggen. Jippi!!!

En annan glädjande nyhet har jag också.
När jag lämnade Alicia på dagis idag så sa jag att det är omöjligt för oss att skriva ett schema för henne för sommaren, för vi har ju absolut ingen aning om hur vi kommer jobba eller om vi ens kommer att jobba, så då tipsade personalen mig om att ringa till rektorn för att höra om jag kunde få vara vikarie på sommardagiset, så då jag kom hem gjorde jag det.
Fick ett JA direkt jag frågade, så just nu känns livet verkligen toppen!!! Visst, jag kommer att få jobba medan alla andra är lediga, men var gör det. Att jobba på dagis på sommaren måste ju vara ett av dom bästa jobben. Att få vara ute hela dagarna är inte helt fel! Njuta av solen medan man jobbar :-)
Hoppas att jag kommer att få 1 eller 2 veckors semester också så att vi ev. kan ta oss en tripp söderut, men det får vi se om.
Dagisjobbet är nog bara 3 veckor så det finns ju väldigt stor chans att jag kommer att få lite ledigt jag med :-)

Här kommer lite datarumsbilder...







Som ni ser så saknas en dm av tapeten, men vi måste låna oss ett riktigt tapetbort innan vi skär till och sätter upp den :-)



Fönstret ska målas vitt och vi ska sätta dit ett brett fönsterbräde.


Vilken tapet är snyggare. Den gamla eller nya?! ;-)

Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Åh den där tapeten är så snygg! Alltså den gamla.



Nee skämta bah! =) Den nya såklart!



Va kul att du får jobba i sommar. Jag hoppas också på jobb i sommar. Och gärna någon vecka ledigt =)

2009-03-31 @ 19:36:53
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken grymt fin tapet ni har satt upp ;-) Hihi! Jag måste säga att ni har valt en lite mer lagom mängd :-D

2009-03-31 @ 21:48:29
Postat av: Jenny

Vilken grymt fin tapet ni har satt upp ;-) Hihi! Jag måste säga att ni har valt en lite mer lagom mängd :-D

2009-03-31 @ 21:49:19
URL: http://trulle83.blogg.se/
Postat av: Linn och Felicia

det var en superfin tapet=)



kram!!

2009-04-01 @ 08:21:54
URL: http://1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0