Torsdag.

Idag har varit en riktigt skön dag på jobbet. Började tidigt, så då slutade jag redan 12.30. Underbart.
När jag kom hem sov förstås Alicia så jag och Petrus fick lite gjort här hemma. Han målade i datarummet och jag målade kökslådor...Vi hann även med en kopp kaffe på altanen i den härliga vårsolen.
När Alicia vaknade ville även hon måla lite, så hon fick hjälpa pappa  :-)

  

Jag och Alicia har även varit en tur till affären idag. Hämtade ut mitt paket från Ellos där jag bland annat fyndat denna fleecefodrade regndress till Alicia.

Hon blev så nöjd med den att hon vägrade att ta av sig den :-) Det är bra betyg!!

Efter middagen så kom min mor och far hit för att vara barnvakt en stund för att jag och Petrus skulle på "kvartsamtal" på dagis, eller vad man nu kallar det för. Det gick som väntat. Allt går superbra på dagis och hon är omtyckt bland dom andra barnen. Dom tyckte att hon va duktig på att prata och att hon är så "med"...
Kul att höra nån annan prata så gott om sitt barn, för själv så tycker man ju förstås att hon är den allra bästa.

När vi kom hem igen va det dags för hockey. Jag och Alicia satt vid köksbordet och försökte pyssla ihop en liten present till mormor och morfar då Alicia helt plötsligt blir så konstig och säger "aj aj ont" flera gånger. Förstår inte riktigt vart hon gjort sig illa så jag tar henne i mitt knä. Hinner inte göra mycket innan hon spyr massor!!! Och allt självklart på mig. Bara att hoppa i badet. Båda 2...
Lillgumman blev bättre efter det och vi gav henne en liten flaska då hon somnat, men det skulle vi inte gjort, för självklart kom allt upp igen bara en kort stund efteråt... Och självklart på mig nu också, men den här gången hela mitt hår också. Förra gången va det hela underkroppen som fick sig en dusch och nu överkroppen. Bara att hoppa in i duschen och fräscha upp sig lite.
Just nu så ligger hon på soffan och sover...förväntar mig att det blir en helvetes natt. Och jag som ska jobba imorgon, det känns inte kul.
Planerna va egentligen att fara till Malå över helgen, men jag tror att vi skippar det, för risken är ju ändå rätt så stor att jag eller Petrus drattar dit också. Bättre ifall man är hemma då och inte i en husvagn.

Nu ska jag ta och surfa lite till innan sängen kallar.

Tjing.

(orkar inte läsa igenom allt så jag räknar med att det är stavfel här och där...som vanligt, för jag kollar aldrig igenom det jag skrivit :-)

Kommentarer
Postat av: Emma

Usch stackars liten! Hoppas att det går över snabbt och att ni klarar er från kräkningarna!

2009-03-20 @ 07:08:41
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: mormor

har mått illa hela dan få se hur detta slutar

2009-03-20 @ 16:46:48
URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Efter att jag haft min räls så fick jag mina visdomständer som tryckte tillbaka mina tänder så dom blev snea igen. Sen slarvade jag lite med natt-tandställningen också.



Åh bara 1,5kg kvar! Det är ju skitbra =)

Hade också velat bleka.



Hoppas A känner sig bättre snart. Och att inte ni åker dit!

2009-03-20 @ 20:36:01
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0