Förändring.

Ja, nu blir det förändringar här i vårat hem. Petrus börjar nämligen att jobba på måndag. Så från och med nu så blir Alicia ett "riktigt" dagisbarn och inte bara ett "15-timmars" Vilket känns himla konstigt. Helst av allt vill jag ju vara hemma med henne på heltid, men då va det ju det där med pengar också...
Det kommer säkert att bli bra det här, för hon trivs ju så bra på dagis, så hon kommer nog bara att tycka att det är kul.

Idag så var vi på skolgården kl 9 tillsammans med resten av Kåges dagmammor och förskolor, så det va väldigt många barn där. Barnen sjöng för skoleleverna och sen bar det av till ICA för att sjunga lite där också. Både jag och Petrus följde med, så det va riktigt trevligt.

Jag och Alicia har varit en lite sväng till stan idag. Köpte lite färg, sen så va jag ute efter gardiner till Alicias rum och datarummet, men hittade tyvärr inga. Köpte däremot ny ansiktsrengöring och ansiktsvatten, så nu jäklar ska jag bli kvitt finnarna (in my dreams, kommer aldrig att gå känns det som)...

Nu är vi äntligen färdiga med att riva tapeter i vardagsrummet. Väggarna är slipade så nu är det bara att börja spackla. Egentligen så hade jag ju velat ha allt färdigt innan kalaset i helgen, men det finns inte en chans att hinna det... Aja, bara vi blir färdiga nån gång så är jag nöjd :-)

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Vad kul att han har fått jobb!

Vad ska han göra?



Jag är också på jakt efter tyg till Mios rum.

Hittade ett skitsnyggt men det var för kort för att göra en kappa :/

Jakten fortsätter! :)



Vad ska ni göra i helgen?

Kramar!

2009-05-15 @ 08:40:06
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Silje

Har Petrus fått jobb???

Så bra da!! Grattis!!!

2009-05-21 @ 11:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0