Larsen...

Idag har varit en riktigt lugn dag.
Jag skulle jobba till 15.30, men blev hemskickad redan 13.30 för att det va så få barn. Inte protesterade jag, utan for direkt och hämtade Alicia och så var vi och lekte i lekparken innan vi for hem för att äta mellis. I lekparken träffade hon en annan jämngammal tjej som bor i kvarteret så det va ju kul :-)
Även igår så kom det förbi en jämngammal liten tjej som stannade och lekte en stund. Det tyckte Alicia va jättekul.
Det är så kul nu när det är vår och människor tinar fram. Människor som man annars aldrig ser. Hoppas på att vi snart hittar ännu fler lekkompisar till damen här :-)

Efter middagen idag så fick vi besök av min gamla kompis Lars. Det va länge sen vi sågs så det va jättetrevligt.
Alicia kallade honom "Larsen" hela tiden och det lät så gulligt.
Hon va blyg för han nästan hela tiden och när han skulle fara så frågade han om hon ville följa med, men det ville hon absolut inte :-)
När han började rulla iväg med bilden så ångrade hon sig snabbt och började istället säga:
"Alicia följa, Alicia följa, Alicia följa" osv... :-)

Ikväll så har jag färgat håret. Hade en färg liggandes här hemma och bestämde mig väldigt snabbt för att jag ville ha en liten förändring. Egentligen så hade jag tänkt att göra mitt hår lite ljusare, men det blev nu istället mörkare :-)
Snacka om impulsiv.
Sitter just nu med badlakanet i håret och har än inte vågat kolla där under hur håret blev, så det får bli en överraskning till imorgon :-) Eller kanske inte riktigt ändå. Kommer nog att kika på det redan ikväll :-)

Snart ledigdag. Längtar :-)

Kommentarer
Postat av: Sara & Agnes

Jo, man har defenitivt det man gör... och det är inte lillplutten som är jobbigast :o) Det är inte så konstigt att de orden man använder mest är NEJ!! och AJAJ!! Sen att försöka förklara för en trotsig tvååring att man måste vänta ibland eller att mamma inte har tid på en gång är inte det lättaste... men annars går det bra, man lär sig nya rutiner varje dag! :o) Nu sover Agnes utan större bekymmer i sitt rum och springer inte upp ur sängen så vi får hoppas att det blir en vana som håller i sig...

2009-05-20 @ 09:15:00
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

vad kul att färga håret...du får ta en bild så vi får se hur det blev=)...var det mörkbrunt eller vilken färg?



kram

2009-05-21 @ 16:26:51
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0